منوی دسته بندی

بهترین بوت کمپ های برنامه نویسی ایران

بسیاری از افراد زمانی که تصمیم می‌گیرند برنامه‌نویسی را به عنوان حرفه و شغل خود انتخاب کنند، ترجیح می‌دهند که به سراغ بهترین بوت کمپ های برنامه نویسی ایران بروند.

انتخاب boot camp به این دلیل است که صنعت بوت کمپ در ایران طی سال‌های اخیر دستخوش تغییر و تحولات بسیاری شده است. تغییراتی که باعث شده بوت‌کمپ به منبعی مطمئن برای یادگیری هر مهارتی از جمله برنامه‌نویسی تبدیل شود.

دوره‌های آموزشی فشرده که به واسطه صنعت بوت‌کمپ در حال گسترش هستند، در حال حاضر یکی از متدهای سرآمد آموزش بوده و علاقه‌مندان و طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نبوده و امروزه شاهد برگزاری بوت‌کمپ‌های برنامه‌نویسی در ایران هستیم.

علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی در کشورمان، می‌توانند با حضور در بهترین بوت کمپ های برنامه نویسی ایران، طی مدت زمان کوتاهی در حوزه مورد علاقه خود آموزش دیده و به نیرویی حرفه‌ای و کار ورزیده مبدل شده و وارد بازار کار شوند.

برای آشنایی بیشتر با صنعت بوت کمپ در ایران، در ادامه همراه ما باشید. پیش از آن بهتر است مطلب بوت کمپ برنامه نویسی چیست را مطالعه کنید.

بوت کمپ در ایران

طی یک دهه گذشته، که همه چیز در کشور ما با سرعت زیادی به سمت تخصصی شدن پیش رفته، نیاز به آموزش‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف روز به روز بیشتر شده است.

تا چند دهه گذشته تنها راه متخصص شدن در هر حوزه‌ای، داشتن تحصیلات آکادمیک بود. افراد برای به دست آوردن دانش کافی و مهارت آموزی در هر حوزه‌ای چاره‌ای جز حضور در نظام دانشگاهی نداشتند. اما طی چند

سال اخیر و با رشد و گسترش بوت‌کمپ‌ها در دنیا و به تبع آن در کشور ما، این قاعده تغییر کرده و امروز شاهد آموزش بهترین نیروهای متخصص از طریق بوت‌کمپ‌ها هستیم.

در حال حاضر ایران یکی از کشورهای پیشرو در صنعت بوت‌کمپ به شمار رفته و هر ساله شاهد تربیت نیروهای زیادی از طریق بهترین بوت کمپ های برنامه نویسی ایران هستیم.

صنعت بوت کمپ در ایران و اشتغال‌زایی

پیدا کردن کار با بوت کمپ برنامه نویسی

یکی از پررنگ‌ترین دلایلی که باعث محبوبیت بهترین بوت کمپ های برنامه نویسی ایران شده است، بحث اشتغال است.

اگر بخواهیم این موضوع را به بیانی ساده عنوان کنیم باید بگوییم که بوت کمپ برنامه نویسی حضوری و یا آنلاین، در مدت زمان خیلی کوتاهی (در حدود ۶ ماه) می‌تواند از افراد مبتدی، نیروهایی متخصص بسازد. دلیل این امر هم تمرین‌های متناوب و فشرده‌ای است که افراد در حین دوره پشت سر می‌گذارند. پس از فارغ‌التحصیلی از دوره، این فراگیران می‌توانند به راحتی وارد بازار کار شده و به درآمدزایی برسند.

به همین جهت امروز شاهدیم که بسیاری از افراد به جای ورود به دانشگاه‌ها، برای کوتاهتر کردن مسیر شغلی خود ترجیح می‌دهند که از طریق بوت‌کمپ آموزش دیده و سریع‌تر وارد بازار کار شوند.

به اذعان بسیاری از این افراد، بوت‌کمپ مسیریست که به جای ۴ سال دوره آموزش آکادمیک، افراد را طی مدت کوتاهی، آماده، کارآزموده و ورزیده می‌کند تا بتوانند با آمادگی لازم در پوزیشن‌های مختلف و حرفه‌ای ظاهر شوند.

بهترین بوت کمپ های برنامه نویسی ایران چه ویژگی‌هایی دارند؟

همانگونه که گفتیم برگزاری بوت‌کمپ در ایران، با اهداف و موضوعات مختلفی صورت می‌گیرد. موضوعات مرتبط با کسب و کار، حوزه‌های فنی و تخصصی و غیره. اما از این میان بر اساس آمارهای موجود، بیشترین محبوبیت متعلق به بوت‌کمپ‌های برنامه‌نویسی اعم از بوت کمپ برنامه نویسی پایتون، جاوا، پی‌اچ‌پی و … است.

دلیل این امر وجود بازار کار مناسب در این حوزه بوده که موجب می‌شود فراگیران در مدت کوتاهی پس از فارغ التحصیلی، بتوانند وارد بازار کار شده و کسب درآمد را تجربه کنند.

از سوی دیگر برخی از پردیس‌های برگزارکننده بوت‌کمپ برنامه‌نویسی در ایران، نظیر مکتب شریف، این امکان را دارند که افراد را از سطح صفر آموزش داده و به سطحی حرفه‌ای برسانند. علاقه‌مندان به حوزه برنامه‌نویسی حتی از رشته‌های تحصیلی غیرمرتبط هم می‌توانند در این دوره‌ها حاضر شده و پس از فارغ‌التحصیلی به عنوان نیروی متخصص برنامه‌نویسی وارد بازار کار شوند.

فعالیت بهترین بوت کمپ های برنامه نویسی ایران، به موازات بسیاری از کشورهای جهان، چند سالیست که آغاز شده تا علاقه‌مندان به حوزه‌های مختلف بتوانند از مسیری کوتاهتر و متفاوت‌تر با دوره‌های آکادمیک، به تخصص مورد علاقه خود دست‌ یابند.

بیشتر بخوانید: مزایای بوت کمپ نسبت به سایر روش‌های یادگیری برنامه نویسی

آیا شرکت در بوت‌کمپ به معنای کارآموزی است؟

بوت کمپ یا کارآموزی

یکی از سوالات پرتکراری که علاقه‌مندان به شرکت در بوت‌کمپ‌های برنامه‌نویسی می‌پرسند، این است که آیا شرکت در بوت‌کمپ به معنی کارآموزی است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که حتی اگر در یک بوت کمپ برنامه نویسی رایگان هم شرکت می‌کنید، این موضوع با کارآموزی تفاوت بسیار زیادی دارد.

در بوت‌کمپ شما به دانش کافی برای برنامه‌نویس اشراف پیدا می‌کنید و در کنار آن، مهارت‌های عملی‌تان هم تقویت می‌شود. این در حالی‌ است که در کارآموزی، افراد تنها مهارت‌های مورد نیازشان را یاد می‌گیرند. بنابراین شرکت در بوت‌کمپ به معنی کارآموزی نیست.

مطالب مرتبط: 10 مهارت فنی که هر برنامه نویس وب باید بداند

سخن پایانی

صنعت بوت کمپ در ایران به دلیل تاثیر بسزایی که در امر اشتغال‌زایی ایفا کرده، امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده‌ است. از میان انواع بوت‌کمپ‌های آموزشی، بوت‌کمپ‌های برنامه‌نویسی طرفداران بیشتری داشته و سالانه بسیاری از فارغ‌التحصیلان این بوت‌کمپ‌ها جذب ارگان‌ها، سازمان‌ها و موسسات مختلف می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با بوت‌کمپ‌های برنامه‌نویسی از شما دعوت می‌کنیم که مقاله بوت‌کمپ برنامه‌نویسی را بهتر بشناسیم را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *