منوی دسته بندی

اگر فکر می کنید برای برنامه نویس شدن به مدرک دانشگاهی نیاز دارید این مطلب را بخوانید

خیلی ها فکر می کنند که برای یادگیری برنامه نویسی ، باید به دانشگاه بروند. اما به نظرتان، آیا این روش، همیشه جوابگو است؟

البته قرار نیست الان به اینو سوال جواب دهیم.

از شما دعوت می کنیم که تا انتهای مطلب همراه ما باشید و سپس بار دیگر به این سوال باز می گردیم.

آیا برای برنامه نویس شدن نیاز به تحصیلات دانشگاهی داریم؟

آستن آلرد، که در حال حاضر مدیر یکی از بزرگترین پردیس های آموزش برنامه نویسی در دنیاست، چندین سال پیش و در آغاز جوانی، از دانشگاه انصراف داد.

او می گوید: در آن زمان به این نتیجه رسیدم که دانشگاه، مهارت های مورد نیازم را به من آموزش نمی دهد. بنابر این تصمیم گرفتم به جای وقت تلف کردن با مباحث تئوری، به صورت تجربی برای آینده ام کاری کنم.

 او در ادامه مسیرش یک پلتفرم رسانه ای را تأسیس کرد. کتاب پرفروش «سس مخفی» را نوشت و سپس بلوم تک (پردیس آموزش برنامه نویسی) را تأسیس کرد. او همه این کارها را بدون مدرک و تحصیلات دانشگاهی انجام داد.

برنامه نویسی

بنابراین پیشنهاد می کنیم، قبل از این که به دانشگاه رفتن فکر کنید، ببینید که آیا این کار مسیر شمارا نزدیکتر می کند یا دورتر؟

چرا روش های دیگری را جایگزین تحصیلات دانشگاهی کنیم؟

شاید برایتان جالب باشد اگر که بدانید، آمارهای موسسات بزرگ اشتغال و بانک های کاریابی نشان می دهد که این روزها بیشتر از نیمی از برنامه نویسان دنیا، یا تحصیلات دانشگاهی ندارند و یا رشته دانشگاهی شان ارتباطی با برنامه نویسی ندارد.

این نشان می دهد که آموزش عالی سنتی یا همان دانشگاه، یک الزام ضروری برای کار در حوزه برنامه نویسی نیست.

زمانی که مسیر دانشگاه را برای برنامه نویس شدن انتخاب می کنیم، در عمل با این محدودیت ها مواجهیم:

مدرک لیسانس به تعهد زمانی قابل توجهی نیاز دارد

انتظار چهار سال (یا بیشتر) برای دریافت مدرکی که شما را از نظر تئوری با برنامه نویسی آشنا می کند، بسیار طولانیست. تصور کنید که پس از فارغ التحصیلی بایستی به دنبال کسب تجربه های عملی هم بروید.

بوت کمپ برنامه نویسی

این فرآیند در نوع خود بسیار زمان‌بر خواهد بود.

رفتن به دانشگاه ضمانتی برای فارغ التحصیلی سر موقع ایجاد نمی کند

طبق گفته وزارت آموزش و پرورش ایالات متحده آمریکا، کمتر از نیمی از دانشجویانی که برای دریافت مدرک لیسانس در این کشور، وارد دانشگاه می شوند، طی چهار سال فارغ التحصیل می شوند.

گرفتن مدرک لیسانس به سرمایه گذاری مالی سنگینی نیاز دارد

تصور کنید اگر دانشجوی یکی از دانشگاه های آزاد یا غیر انتفایی باشید، طی چهار سال چه میزان هزینه به عنوان شهریه بایستی پرداخت کنید؟ خرید کتاب های مربوط به واحدهای مختلف دانشگاهی و… برایتان چه مقدار هزینه در پی خواهد داشت؟

توجه به این نکته ضروریست که داشتن تحصیلات دانشگاهی، برای کارهایی مانند مدیریت، حقوق، پزشکی و… لازم و ضروریست. اما نباید تصور شود که برای متخصص شدن در هر حوزه ای لزوما باید از مسیر دانشگاه گذر کرد.

حتما بخوانید: شش تصور غلط درباره برنامه نویس شدن

حالا و پس از این توضیحات، بار دیگر به سوالی که در ابتدای این نوشتار مطرح کردیم، برمی گردیم:

به نظر شما آیا برای یادگیری برنامه نویسی و رسیدن به مهارت در این حوزه، حتما نیاز به تحصیلات دانشگاهی داریم؟

قطعا خیر. برنامه نویسی یکی از آن رشته های پر مخاطب و پرطرفداریست که برای رسیدن به تخصص در حوزۀ آن، بهتر است از مسیری غیر از دانشگاه اقدام نماییم تا در مدت زمانی کوتاه تر به نتیجه مطلوب برسیم.

بوت کمپ برنامه نویسی جایگزینی برای دانشگاه

اگر می خواهید برنامه نویسی را به عنوان شغل آینده خود انتخاب کنید، یک بوت کمپ برنامه نویسی می تواند مسیری مقرون به صرفه تر، مستقیم و قابل اعتمادتر برای رسیدن به اهداف شما باشد.

تحصیلات دانشگاهی برنامه نویسی

بوت کمپ های معتبر برنامه نویسی یک مسیر روشن و بدون ریسک را در مقابل شما قرار می دهند. مسیری که یک مقصد مهم را دنبال می کند، اشتغال و ورد به بازار کار.

این در حالیست که هیچ گاه نشنیده ایم که یک دانشگاه، اشتغال فارغ التحصیلان خود را تضمین کند. اما این اتفاق در بوت کمپ های تخصصی و معتبر برنامه نویسی رخ می دهد.

مجموعه های معتبر در حوزه برگزاری بوت کمپ های برنامه نویسی، مانند مجموعه مکتب شریف، تمام آموزش هایی را که شما برای برنامه نویس شدن نیاز دارید، در کمترین زمان ممکن در اختیارتان قرار خواهند داد.

البته داستان به همین جا ختم نشده و در حین آموزش امکان تجربه و کسب مهارت نیز برای فراگیران مهیا خواهد بود تا پس از فارغ التحصیلی حداکثر آمادگی در فراگیران برای ورود به بازار کار، وجود داشته باشد.

شغل برنامه نویسی در همه جای دنیا طرفداران زیادی دارد. خیلی از افراد فکر می کنند برای برنامه نویس شدن حتما باید به دانشگاه بروند.

این در حالیست که مسیرهای کوتاه تر و پر بازده تری برای موفقیت در این شغل وجود دارد.

بوت کمپ های تخصصی برنامه نویسی، نظیر آنچه که در مجموعه مکتب شریف برگزار می شود، مسیری مستقیم، کوتاه، مقرون به صرفه و پر بازده را برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه ای، در مقابل شما قرار می دهد.

اگر همچنان بر سر دوراهی بوت کمپ یا دانشگاه قرار دارید، خواندن مقاله بوت کمپ برنامه‌نویسی با محیط‌ دانشگاهی چه تفاوت‌هایی دارد؟ را به شما پیشنهاد می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *