منوی دسته بندی

۷ اخلاق عجیب برنامه نویس ها

 اخلاق عجیب برنامه نویس ها…
شاید خیلی وقت ها بتوان از دور فرق بین یک فرد برنامه نویس و یک کارمند عادی را  تشخیص داد.
شغل برنامه نویسی  بدلیل شرایطی که دارد نسبت به خیلی از شغل های دیگر متفاوت است.

بدلیل این تفاوت در شرایط، در بین بعضی از برنامه نویسان ممکن است عده‌ای دچار یکسری عادت های بدی بشوند که اصلا برای یک زندگی سالم خوب نیست.

حمام نرفتن!

بله، می دانم، برف می بارد، هوا سرد است، هیچ اضطراری برای بیرون رفتن ندارید. و کد شما نیازی به تمیز و مرتب بودن شما ندارد. یا اینکه خیلی مشغول کدنویسی هستید، ولی زمانی برای رسیدگی به خود کجاست؟

بله، این یکی از بدترین عادات برنامه نویسان است و به خصوص در بین برنامه نویسان مرد بیشتر به چشم میخورد. و این خوب نیست. من معتقدم روحیه شما به ظاهر شما نیز بستگی دارد، و اگر در بیرون احساس تمیزی داشته باشید، احساس بهتری خواهید داشت.

ساعات کار بیش از حد

تمام لذتی که به دست می آورید از کار شماست. این هرگز در نهایت خوب پیش نمی رود.

فقط به این دلیل که پروژه شما به شما نیاز دارد که این کار را انجام دهید، بیشتر کار نکنید. شما نباید بیشتر کار کنید فقط به این دلیل که می توانید بیشتر کار کنید و زمان زیادی در دست دارید و بدن شما می تواند ادامه دهد. مغز شما  هم به استراحت نیاز دارد.

اعتیاد به قهوه

یکی دیگر از اخلاق عجیب برنامه نویس ها اینه که آنها بدون قهوه، نوشیدنی های انرژی زا یا مکمل ها نمی توانند کار خود را انجام دهند. در موارد معدودی این افراد دچار عفونت کلیه یا سنگ کلیه میشوند.

می توانید چای سبز را امتحان کنید که برای سلامتی شما مفید است و در حین کار نیز برای کمک به شما مفید است. لازم نیست قهوه را به طور کامل کنار بگذارید، اما روی نوشیدنی های سالم دیگر حساب کنید. در غیر این صورت، شما حتی متوجه نمیشوید چه زمانی به کافئین معتاد شده اید.

چسبیدن به صندلی

شما نمی توانید برای مدت طولانی بنشینید و کمردرد شدید داشته باشید. شما مجبور خواهید بود هر روز که توسط پزشک تجویز می شود ورزش کمر انجام دهید.

اگر شما یک برنامه نویس هستی، پس دوست من، از نشستن بیش از حد طولانی دست بردار و حالت نشستن مناسب را حفظ کن. در غیر این صورت دیر یا زود پشیمان خواهید شد. این مطمئنا اتفاق می افتد.

عقب انداختن کارها

به طور عمده دو نوع برنامه نویس وجود دارد.

 عده ای همیشه انگیزه یادگیری و کار دارند و واقعاً از آن لذت می برند. اما دیگری فقط زمانی یاد می گیرند که برای کارشان لازم باشد یا مجبور به یادگیری شوند.

این افراد همیشه معطل می شوند و کارشان را برای فردا می گذارند. البته اینطور نیست که گروه اول این کار را انجام ندهند، اما گروه دوم معمولا منتظر ضرب الاجلی هستند تا به سراغ یادگیری بروند.

وسواس بیش از حد که منجر به فشار روانی می شود

داشتن اشتیاق یک چیز است، اما کاملاً معتاد به کار بودن و خواب دیدن کد در شب متفاوت است.

وقتی کارتان باعث می شود از تفریح ​​یا استراحت دوری کنید، باید نگران این وسواس باشید.

این می تواند به عادتی تبدیل شود که ممکن است شما را آزار ندهد، اما اگر به طور مداوم در مورد کد خود با دیگران صحبت کنید، ممکن است اطرافیان شما عصبانی شوند.

بی توجهی به سلامتی

شما عادت به خوردن غذاهای ناسالم دارید زیرا به راحتی به دست می آیند و طعم خوبی دارند. بنابراین بدون اینکه به میزان تغذیه ای که باید از سبزیجات دریافت کنید فکر کنید، هر آنچه را که به دست می آورید، به خودتان می خورانید.

بد مینشینید،و دست شما روی موس در موقعیت اشتباهی قرار دارد. معده شما بجای آب پر از قهوه است. و مدام مغز خود را مجبور به کار می کنید. فکر می کنید چه بلایی سر بدنتان می آید؟

اتاق بیش از حد نامرتب

فکر کردن به یک اتاق نامرتب باعث می شود خیلی ها کلافه شوند.
متاسفه یکی دیگر از اخلاق عجیب برنامه نویس ها که رایجه همین موضوع است.

من نمی گویم شما باید در نظم وسواس بخرج دهید. اما مناسب بودن اتاق و محیط شما زمان زیادی را نمی برد، و شما را پشیمان  نمیکند، پس کاملا ارزش وقت گذاشتن را دارد.

اگر شما هم علاقه دارین با دنیای برنامه نویس‌ها آشنا بشین:

میتونین همین الان در دوره‌ها

کنین، و وارد بازارکار بشین!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *