منوی دسته بندی

معرفی وب سایت‌‌های پرسش و پاسخ برنامه‌ نویسی

پرسش و پاسخ برنامه نویسی

وب سایت‌ های پرسش و پاسخ برنامه نویسی یکی از بهترین ابزارهای کمکی برای فراگیران برنامه‌‌نویسی هستند. وقتی در حال یادگیری برنامه‌‌نویسی هستید، هرچه‌قدر هم که در این زمینه مهارت داشته باشید، با خطاهای مختلفی مواجه می‌شوید. ممکن است در آن لحظه کسی نباشد که بتواند کمکتان کند. اینجاست که همان یار و یاور قدیمی به سراغتان می‌آید، “اینترنت”.

در این مقاله می‌خواهیم به چند نمونه از سایت‌های پرسش و پاسخ برنامه نویسی و همچنین انجمن های برنامه نویسی بپردازیم.

بهترین سایت‌های پرسش و پاسخ برنامه نویسی کدامند؟

اگر به عنوان یک برنامه‌نویس، به دنبال آموزش برنامه نویسی هستید یا برای یافتن پاسخ سوالات خود به یک انجمن برنامه نویسی نیاز دارید و به دنبال وب‌سایتی می‌گردید که بتوانید سوالات خود را در آن‌جا مطرح کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به سایت‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم بزنید.

StackOverflow

در سال ۲۰۰۸ یک سایت برای پرسش و پاسخ برنامه ‌‌نویسی ایجاد شد که خیلی زود توانست طرفداران زیادی پیدا کند. برنامه‌ نویسان در یک اجتماع ۴.۷ میلیون نفری در این سایت به راحتی می‌توانند به عنوان یک کاربر غیر عضو، پاسخ سوال‌های مطرح شده را ببینند و بعد از عضو شدن در سایت، سوالاتشان را بپرسند.

Quora

کوئرا

در کوئرا شما با طیف گسترده‌ای از موضوعات برنامه‌نویسی رو به رو می‌شوید و اکثر پاسخ سوالات خود را از کارشناسان این انجمن برنامه‌نویسی دریافت می‌کنید.

Reddit

این سایت یک انجمن برنامه نویسی پرطرفدار است. شما می‌توانید در گروه‌ها و انجمن‌های مختلف آن عضو شوید و راجع به موضوعات خاص، زبان‌های خاص برنامه‌نویسی، اینترنت، کامپیوتر و … به بحث و تبادل نظر بپردازید. علاوه بر این می‌توانید پست‌های خودتان را ارسال کنید، اقدام به بارگذاری پادکست کنید، بحث و اظهار نظر کنید و به سرعت جواب سوال‌های خودتان را پیدا کنید.

مطالب مرتبط: ۶ اپلیکیشن برنامه نویسی که زندگی برنامه‌نویس‌ها را راحت‌تر می‌کند

Chegg

Chegg یک شرکت فناوری آموزشی آمریکایی است که در سانتا کلارای کالیفرنیا مستقر است. این سایت پرسش و پاسخ برنامه نویسی یک منبع آموزشی جامع شامل آموزش آنلاین، کمک برای حل تکالیف، مرجع معرفی کتاب های درسی، ارائه خدمات مشاوره، اخبار و همچنین نوعی مرجع کاریابی برنامه‌نویسی است که از سال ۲۰۰۵ فعالیت خود را شروع کرده است.

کارشناسان برنامه‌نویسی از سراسر دنیا در این سایت، می‌توانند اقدام به تدریس خصوصی مباحث مختلف برنامه‌نویسی کنند. مطالعه در Chegg برخلاف سایت‌های دیگر کاملاً رایگان نیست، اما به شما این اجازه را می‌دهد که در هر ماه ۲۰ سؤال رایگان بپرسید.

CodeProject

اگر به دنبال یک انجمن برنامه نویسی با امکان دریافت اخبار، اطلاعات مفید، سورس کدها و امکان انتقال تجربه‌ها هستید، حتما به این وب‌ سایت سر بزنید. این سایت دارای یک انجمن عمومی برای بحث و مشاوره میان توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها و وب اپلیکیشن‌هاست. در این سایت به راحتی می‌توانید نظرات خود را در مورد موضوعات مختلف به اشتراک بگذارید. کدهای آماده با توضیحات کامل، مطمئنا برای هرکسی جذاب است.

برخی از موضوعات محبوب این وب سایت شامل زبانهای جاوا اسکریپت، سی‌ شارپ، پایتون، ++c نویسی، اندروید، web و همچنین هوش مصنوعی می‌شود. این سایت همچنین دارای یک پایگاه گسترده از مقالات بوده که توسط توسعه‌دهندگان، در حال توسعه است.

StackExchange

این سایت یکی از بهترین سایت های پرسش و پاسخ برنامه نویسی است که می‌توانید سوالات خود را در آن با دیگران به اشتراک بگذارید و در مقابل به سوالات دیگران هم پاسخ دهید. StackExchange یکی از بزرگترین انجمن های برنامه نویسی است که در آن به پاسخ‌های افراد امتیاز داده می‌شود.

برای پیدا کردن جواب سوالاتتان در این وب سایت کافیست که کلید واژه مدنظرتان را سرچ کنید. به عنوان مثال با سرچ کردن کلمه python می‌توانید به تمامی سوالات برنامه نویسی پایتون دسترسی پیدا کنید.

Google Groups

گوگل گروپس یکی از سرویس‌های متنوع و پرکاربرد گوگل است که همگی از آن‌ها استفاده می‌کنیم و برای ما آشناست. برای سوالات برنامه‌نویسی یا هرگونه سوال دیگری کافیست سری به قابلیت گروه‌های گوگل بزنیم. در آن قسمت می‌توانیم گروه خودمان را پیدا کرده و سوالاتمان را بپرسیم.

گوگل گروپس دارای گروه‌بندی‌های مختلفی نظیر گروه کامپیوتر است که خود شامل زیر مجموعه‌هایی نظیر دیتابیس، بازی، گرافیک، اینترنت، سیستم‌های عامل، امنیت، برنامه‌نویسی، نرم‌افزار، اپلیکیشن و … می‌شود. هرکدام از این دسته‌بندی‌‌ها نیز شامل گروه‌های مختلفی است که توسط کاربران ساخته شده است.

CodeRanch

سایت coderanch

یکی از سایت های پرسش و پاسخ برنامه نویسی که برای یادگیری نکات آموزشی پایه مناسب هست، سایت CodeRanch است. این انجمن برنامه نویسی شامل مطالب کاربردی متعددی است که مهارت‌های برنامه ‌نویسی افراد را به شکل قابل توجهی ارتقاء می‌دهد.

شما می‌توانید در این انجمن برنامه نویسان ثبت‌نام کنید، وارد انجمن‌های مختلف شوید، سوالات خود را به راحتی مطرح کنید، نمونه سوالات دیگران را مشاهده کنید و از امکان پاسخ به سوالات برنامه نویسی آنلاین، استفاده کنید.

Programmers Heaven

اولین چیزی که به محض ورود به این سایت، توجهتان را جلب می‌کند، سوالات و اطلاعاتی است که بر روی صفحه اصلی قرار گرفته‌‌اند. اطلاعاتی نظیر این که در چه زمانی سوال پرسیده شده، چند نفر این سوال را پرسیده‌اند و چه پاسخ‌ها و نظراتی برای آن سوال پست شده است.

برای هرگونه فعالیت در این سایت پرسش و پاسخ برنامه نویسی، باید حتما ثبت‌نام کنید.

FindNerd

نام این سایت برای بسیاری از علاقه‌مندان به حوزه کد نویسی آشنا است. وقتی وارد سایت می‌شوید، مشخص می‌کنید که چرا وارد این سایت شده‌اید، با کلیک بر روی شاخه‌های اصلی وارد زیر شاخه می‌شوید. FindNerd یکی از انجمن های برنامه نویسی و یک سایت مناسب برای پرسش و پاسخ راجع به تکنیک‌‌ها و شیوه‌‌های زبان‌ های مختلف برنامه‌نویسی هست. در این سایت برای طرح سؤال، پاسخ به سؤالات و یا ایجاد هر پروژه‌ای، باید ثبت‌نام کنید.

مطالب مرتبط: ۲۰ مهارتی که هر برنامه‌نویس به آن احتیاج دارد

سخن پایانی

با توجه به اهمیتی که سایت های پرسش و پاسخ برنامه نویسی، برای هر برنامه‌نویس دارند، در این مقاله تلاش کردیم که چند مورد از معتبرترین و پرمخاطب‌ترین انجمن های برنامه نویسی را به شما معرفی کنیم. استفاده از خدمات متنوع این سایت‌ها برای هر برنامه‌نویسی راهگشا بوده و می‌تواند در انجام پروژه‌های کوچک و بزرگ، تا حد قابل توجهی موثر باشد.

یک نظر

  • محمدرضا گفت:

    با سلام خدمت تیم خوبتون ایا امکان لینک سازی در این سایتهای بالا وجود دارد

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *