منوی دسته بندی

به این 3 دلیل برای حرفه ای شدن در برنامه نویسی به زبان انگلیسی نیاز دارید

این که حرفه ای شدن در برنامه نویسی به زبان انگلیسی نیاز دارد را حتما از خیلی ها شنیده اید.

چه برایمان راحت باشد و چه سخت، انگلیسی اصلی ترین زبان برای آفرینش و توسعه هر نرم افزاریست.

اما این که چقدر و تا چه اندازه باید در زبان انگلیسی مسلط باشید و یا این که به چه سطحی از آشنایی با زبان انگلیس “آشنایی کافی” گفته می شود را قرار است در این مقاله برای شما روشن کنیم و سپس دلایلمان را برای اهمیت داشتن زبان انگلیسی در برنامه نویسی، برایتان خواهیم گفت.

به چه سطحی از زبان انگلیسی در حرفه ی برنامه نویسی نیاز داریم؟

بر خلاف آنچه که احتمالا در تصوراتتان است، برای موفقیت در برنامه نویسی، نیاز به تسلط کامل بر زبان انگلیسی ندارید.

همین اندازه که با اصطلاحات تخصصی این حوزه آشنا باشید و بتوانید مطالب کاربردی و کلیدی را برای پیشبرد بهتر کارتان از بین مقالات مختلف استخراج کنید، برای شما کافیست.

ما کسانی که در زبان انگلیسی به سطح خوبی رسیده اند را به دو دسته تقسیم می کنیم:

1- کسانی که درک خوبی از مطالب و متون انگلیسی دارند و می توانند در حد رفع نیاز از این زبان استفاده کنند.

2- کسانی که می توانند به خوبی به زبان انگلیسی صحبت کنند، گوش کنند، درک کنند و بنویسند.

برای موفقیت در برنامه نویسی حتی اگر در دسته ی اول باشید هم کافیست اما اگر در زمره ی کسانی هستید که در دسته ی دوم قرار دارند، بدون شک در مسیر یادگیری برنامه نویسی سریع تر از سایرین حرکت خواهید کرد.

در ادامه به شما 3 دلیل قانع کننده ارائه می کنیم تا به عنوان یک برنامه نویس قانع شوید که بایستی در حوزه ی زبان انگلیسی پیشرفت کنید.

بیشتر منابع و اسناد درجه یک برنامه نویسی به زبان انگلیسی هستند

اگر خیلی پیش از این کار برنامه نویسی را شروع کرده اید یا به تازگی به عنوان حوزه دانشجوی برنامه نویسی تحت آموزش قرار گرفته اید، حتما بارها و بارها این پیشنهاد را شنیده اید که برای تسلط بیشتر روی مفاهیم مختلف، بایستی از منابع زبان اصلی (یا همان انگلیسی) استفاده کنید.

 حالا تصور کنید که اگر به سطح مطلوبی از آگاهی و توانایی در این زبان نرسیده باشید، چه مسیر دشواری را برای حرفه ای شدن در برنامه نویسی در پیش خواهید داشت؟

خیلی از برنامه نویسانی که سراغ منابع و اسناد انگلیسی زبان رفته اند، به این حقیقت اذعان نموده اند که یادگیری مباحث مختلف در برنامه نویسی زمانی که با مطالعه ی این منابع همراه باشد، ساده تر و سریع تر خواهد بود.

درست است که این منابع در ابتدای کار خسته کننده بوده و پر از کلمات و جملات ممتد به نظر می آید، اما همین که بتوانید موضوعات و مباحث مختلف را به کمک آن ها بهتر درک کنید، مطالعه شان برایتان جذاب خواهد شد.

جامعه ی برنامه نویسان اکثراً انگلیسی زبان هستند

یکی از مهارت های مهمی که یک برنامه نویس باید داشته باشد این است که چگونه سوال بپرسد. تقریبا تمام برنامه نویسان ممکن است به مشکلاتی برخورد کنند که به تنهایی قادر به حل آن نیستند.

 این که شما بتوانید سوالتان را به نحوی مطرح کنید که دیگران متوجه شوند خیلی مهم است.

صادقانه بگوییم فهمیدن کدهایی که دیگران نوشته اند کار ساده ای نیست و اگر شما هم نتوانید به خوبی مشکل را برای طرف مقابل مطرح کنید، احتمال این که کسی بتواند کمکتان کند، بسیار اندک است.

علاوه بر این آشنایی با زبان انگلیسی به شما کمک می کند که ارتباطات خود را با برنامه نویسانی از سایر کشورهای دنیا گسترش داده و در نتیجه هم شبکه ارتباطی خود را تقویت کرده و هم از تجربیات دیگر برنامه نویسان بهره مند شوید.

فرصت های شغلی بیشتری خواهید داشت

امروزه شرکت های زیادی شروع به استخدام برنامه نویسان به صورت دورکاری کرده اند.

علت این امر هم آن است که در فرآیند دور کاری شرکت ها می توانند نه فقط از نیروهای محلی، که از نیروهای جهانی برای توسعه نرم افزارهای خود استفاده کنند.

تصور کنید بتوانید در یکی از کشورهای دیگر موقعیت شغلی ای را با درآمد دلاری به دست آورید، این اتفاق چقدر می تواند موقعیت شما را نسبت به سایر برنامه نویسان ارتقاء دهد؟

اما تنها در صورتی این امکان برای شما وجود خواهد داشت که بتوانید تسلط خوبی روی زبان انگلیسی داشته باشید.

از طرف دیگر فرصت های کاری فریلنسری برای برنامه نویسانی که به زبان انگلیسی تسلط خوبی داشته باشند، بیشتر از سایرین است.

اگرچه داشتن تسلط کامل بر زبان انگلیسی، برای برنامه نویسان اجباری نیست اما به طور حتم آشنایی کافی با زبان انگلیسی می تواند فرصت های یادگیری و اشتغال بیشتر و بهتری را پیش روی برنامه نویسان بگذارد.

اگر به تازگی قدم در مسیر یادگیری برنامه نویسی گذاشته اید و سوالات زیادی برای بهتر طی کردن این مسیر در ذهنتان است، پیشنهاد می کنیم مقاله ی چگونه می‌توان مهارت‌ های برنامه نویسی خود را گسترش داد؟ را نیز مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *