منوی دسته بندی

توسعه دهندگان وب به این 7 دلیل زبان PHP را انتخاب می کنند

هرجا که صحبت از برنامه نویسی بک اند به میان می آید، بی تردید زبان برنامه نویسی PHP ، حرف های زیادی برای گفتن دارد.

PHP یک زبان برنامه نویسی سمت سرور است که بیش از 25 سال از عمر آن می گذرد.

این روزها با وجود طیف متنوع زبان های برنامه نویسی، پی اچ پی همچنان به عنوان یک زبان قدرتمند و کارآمد جایگاه خود را حفظ کرده و برای توسعه دهندگان وب، یک زبان حیاتی به شمار می آید.

پر کاربردترین محصول PHP که حتما برای شما هم آشناست، ورد پرس است.

احتمالا برایتان جالب خواهد بود اگر بدانید که بیش از 32 درصد از وب سایت های دنیا توسط ورد پرس ساخته شده اند. البته 70 درصد از سایت هایی هم که با ورد پرس ساخته نشده اند، هسته مرکزیشان بر پایه زبان برنامه نویسی PHP بنا شده است.

کارشناسان حوزه برنامه نویسی می گویند که در حال حاضر می توان ردپای زبان برنامه نویسی PHP را در 80 درصد از وب سایت های جهان پیدا کرد.

زبان برنامه نویسی PHP

چرا خیلی ها از زبان برنامه نویسی PHP استفاده می کنند؟

خوب است این را بدانیم که PHP به عنوان یک زبان برنامه نویسی همه منظوره شناخته می شود، که می تواند برای توسعه وب سایت های پویا و تعاملی مورد استفاده قرار بگیرد.

پی اچ پی، یکی از اولین زبان های سمت سرور بود که می توانست در HTML جاسازی شود. البته این زبان در طول 25 سال گذشته، همواره در حال به روز رسانی بوده تا بتواند کارکردهای خود را روز به روز بیشتر کرده و نیازهای برنامه نویسانِ این حوزه را به خوبی برطرف نماید.

در ادامه 7 دلیلی که زبان پی اچ پی را در دسته محبوب ترین زبان های برنامه نویسی قرار داده، با هم می بینیم:

یادگیری آن بسیار ساده است

یکی از دلایل محبوبیت زبان برنامه نویسی PHP ، ساده بودن یادگیری آن است. بسیاری از برنامه نویسان، برای شروع برنامه نویسی به سراغ این زبان می روند تا بتوانند بهترین نتایج را بگیرند.

سادگی کار با پی اچ پی به اندازه ایست که اکثر تازه کاران می توانند در مدت زمان کوتاهی به کمک آن، یک صفحه وب ایجاد کنند.

 

همچنین بخوانید: صفر تا صد بوت کمپ برنامه‌نویسی

 

منبع باز و رایگان است

بسیاری از افراد در ابتدای شروع مسیر برنامه نویسی، به سراغ زبان های رایگان می روند. پی اچ پی یکی از آن زبان هاییست که هم منبع باز و هم رایگان است.

این یعنی شما برای یادگیری زبان برنامه نویسی PHP نیازی به هزینه نخواهید داشت و علاوه بر آن می توانید به کدهای دیگران دسترسی داشته باشید و یا از کدهای آن ها استفاده نمایید.

همچنین دسترسی آزادانه به طیف گسترده ای از فریمورک های PHP مانند Laravel و Symfony  نیز خواهید داشت.

زبان پی اچ پی

همه کاره است

یکی از مزایای اصلی زبان برنامه نویسی پی اچ پی این است که مستقل از پلتفرم ها عمل می کند. به این معنی که می توان از آن در سیستم عامل مک، ویندوز، لینوکس استفاده کرد.

از طرف دیگر، پی اچ پی از اکثر مرورگرهای وب و تمامی وب سرورهای اصلی پشتیبانی می کند. به همین جهت استقرار آن در سیستم ها و پلتفرم های مختلف با حداقل هزینه ممکن خواهد بود.

جامعه بسیار بزرگی دارد

همانطور که گفتیم، زبان برنامه نویسی PHP، بالغ بر 25 سال عمر دارد. بنابراین قابل پیش بینی است که این زبان از انجمن های بزرگی برخوردار باشد.

وجود انجمن های بزرگ برنامه نویسانِ یک زبان، به شما این امکان را می دهد که سوالات خود را با جامعه ای بزرگ در میان بگذارید. به همین خاطر طبیعی است که خیلی زود به جواب سوالاتتان دست یابید و ابهامی برایتان باقی نماند.

سریع و امن است

امنیت و سرعت، ویژگی هایی هستند که برای تمامی وب سایت های بزرگ دنیا اهمیت دارند.

از آنجاییکه زبان برنامه نویسی پی اچ پی در این دو ویژگی بسیار خوب عمل می کند، همیشه یکی از اولین انتخاب های شرکت های بزرگ است.

نکته جالب توجهی که در رابطه با زبان پی اچ پی وجود دارد این است که حتی در مورد نسخه های جدید خودش نیز، این ویژگی ها را به خوبی حفظ نموده است.

به دلیل استفاده گسترده و پشتیبانی انجمن های بزرگ پی اچ پی، اکنون ابزارها، چارچوب ها و بهترین شیوه ها برای کمک به رفع باگ ها و محافظت در برابر حملات سایبری، توسط این زبان وجود دارد.

امنیت در اتصال پایگاه های داده

زبان برنامه نویسی پی اچ پی ، اتصال ایمن با هر نوع پایگاه داده را آسان می کند. این ویژگی به توسعه دهندگان آزادی عمل بیشتری در انتخاب پایگاه های داده می دهد.

امتحان خود را پس داده است

وقتی یک زبان برنامه نویسی 25 سال عمر داشته باشد، قطعا در انواع محیط‌های واقعی مورد آزمایش قرار گرفته است. تمامی اشکالات و باگ های این زبان پیدا و رفع شده اند و به همین خاطر بسیاری از توسعه دهندگان وب به آن اعتماد دارند.

برنامه نویسی پی اچ پی

علاوه بر این، فریم‌ورک‌ها و ابزارهای زیادی در طول زمان ساخته شده‌اند که زبان برنامه نویسی پی اچ پی را، کارآمدتر و بهتر کرده اند.

پی اچ پی در حال حاضر یکی از بهترین و کاربردی ترین زبان های برنامه نویسی در دنیاست که با سابقه 25 ساله خود توانسته است جامعه ای بزرگ از برنامه نویسان را دور خود جمع نماید.

اگر شما هم در ابتدای مسیر یادگیری برنامه نویسی هستید، می توانید با خواندن مقاله زبان برنامه‌نویسی PHP با این زبان و بوت کمپ آموزشی برنامه نویسی پی اچ پی بیشتر آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *