منوی دسته بندی

آغوش این کشورها به روی برنامه نویسان مهاجر باز است

توجه کردن به موضوع مهمی همچون مهاجرت برنامه نویسان از این جهت اهمیت دارد که می تواند برای آن دسته از برنامه نویسانی که قصد مهاجرت دارند روشن کننده ی مسیر آینده باشد.

اگر بخواهیم واقع بینانه به این موضوع نگاه کنیم، بایستی بپذیریم که شرایط برخی از کشورهای دنیا برای پذیرش، زندگی و اشتغال برنامه نویسان نسبت به سایر کشورها بهتر است.

جهت آشنایی با بهترین کشورها برای مهاجرت برنامه نویسان، پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت برنامه نویسان کدام ها هستند؟

پیش از این که به معرفی این کشورها بپردازیم، خوب است که بدانیم در بسیاری از این کشورها با فراهم آوری شرایطی نظیر صدور ویزا در مدت زمانی کوتاه، معافیت های مالیاتی، پیشنهادات شغلی ایده آل، دستمزدهای جذاب و … شرایط برای حضور هر چه بهتر برنامه نویسان فراهم شده است.

در ادامه به معرفی بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت برنامه نویسان خواهیم پرداخت.

  1. کانادا:

کانادا از بسیاری جهات بالاترین کیفیت زندگی را داشته و بهترین کشور دنیا برای زندگی به شمار می رود.

این کشورِ چندفرهنگی به طور کلی بسیار امن بوده و امکانات رفاهی، سلامتی و بهداشتی بالایی را در اختیار شهروندان خود قرار می دهد.

ناگفته نماند که میانگین دستمزد برنامه نویسان در این کشور بسیار بالا بوده و سالیانه رشد قابل توجهی هم دارد.

از سال 2017 برنامه نویسانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، بر اساس سیاست های جدید اخذ شده، می توانند سریعتر فرآیند اخذ ویزا را سپری کرده و وارد خاک این کشور شوند.

2. بریتانیا

بریتانیا متشکل از انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی بوده و در حال حاضر یکی از بهترین کشورها برای برنامه نویسان به شمار می رود. در بریتانیا شهروندان از امکانات خوبی برای کار، تفریح و سلامتی برخورداند.

شاغلان حوزه ی فناوری و به خصوص برنامه نویسان در رده های بالای درآمدی در بریتانیا قرار دارند.

برای برنامه نویسانی که قصد مهاجرت به بریتانیا را دارند گزینه های زیادی برای اخذ ویزا وجود دارد که می توانند بر اساس شرایط خود، مناسب ترینِ آن ها را انتخاب کنند.

از ویزای کارشناس حرفه ای گرفته تا ویزای کارآفرینی. به همین خاطر سالانه شاهد مهاجرت برنامه نویسان زیادی به این کشور هستیم.

بریتانیا همچنین یک ابتکار بسیار جالب و جدید به نام Tech Nation دارد که زمینه لازم را برای بروز و به کارگیری هرچه بیشتر استعدادهای افراد فراهم می آورد.

3.آلمان

آلمان؛ کشوری زیبا با مناظر متنوع، شهرهای مدرن و دهکده های روستایی عجیب همراه با تاریخی 2000 ساله است.

بی اغراق می توان آلمان را یکی از برجسته ترین کشورهای جهان در حوزه ی فناوری بدانیم چرا که بسیاری از تکنولوژی های روز جهان، نخستین بار در این کشور تولد یافته و سپس به سرتاسر جهان صادر شده اند.

برنامه نویسان در آلمان همواره یکی بالاترین دستمزدها را می گیرند و به همین دلیل می توان گفت آلمان یکی از بهترین کشورها برای برنامه نویسان به شمار می رود.

ویزای کار (استخدام) آلمان بهترین گزینه برای برنامه نویسانیست که می خواهند به این کشور نقل مکان کنند.

4.هلند

هلند همسایه ای کوچک در غرب آلمان است. هلند را می توان کشور معماری های جذاب دانست.

کمتر شهر مدرنی در دنیا وجود دارد که توانسته باشد همچون آمستردام هویت معماری خود را هم حفظ کرده باشد.

خیابان های سنگ فرش شده و کوچه های مختلف و تو درد تو از جمله ویژگی های دوست داشتنی شهرهای مختلف در هلند به شمار می آید.

هلند امکانات رفاهی، بهداشتی و معیشتی بسیار خوبی برای شهروندانش داشته و از طرفی یکی از بهترین کشورهای مقصد برای مهاجرت برنامه نویسان به شمار می رود.

انواع مختلفی از مجوزها برای کار در هلند وجود دارد که از بین آن ها مجوز GVVA یا همان مجوز  نیروی مهاجر با مهارت بالا، می تواند فرآیند کاریابی و اشتغال را برای هر برنامه نویسی ساده تر نماید.

5. ایالات متحده آمریکا

آمریکا، خانه ی سیلیکون ولی،مهد فناوری جهان را شاید بتوان یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت برنامه نویسان دانست.

پیشرفت تکنولوژی یک فرآیند همیشگی در آمریکاست و به همین خاطر یکی از بهترین کشورها برای برنامه نویسان  به شمار می رود.

به استثنای ژاپن، هیچ کشور دیگری به اندازه ایالات متحده برای نیروهای متخصص در حوزه ی فناوری و نرم افزار، سرمایه گذاری نمی کند.

تنها مشکلی که وجود دارد این است که فرآیند مهاجرت کاری به ایالات متحده، طولانی، خسته کننده و بیش از حد پیچیده است.

بسته به مهارت ها و تخصص فرد متقاضی، مسیرهای متعددی برای ورود به ایالات متحده آمریکا وجود دارد که هر کدام نیازمندی های گسترده ی خاص  خود را دارند.

البته کشورهای دیگری نظیر ایرلند، استرالیا، نیوزلند، پرتغال، اسپانیا، سوئیس، سوئد، دانمارک و فرانسه هم مقاصد خوبی برای مهاجرت برنامه نویسان به شمار می آیند و سالانه پذیرای بسیاری از برنامه نویسان از سرتاسر جهان هستند.

در دنیای امروز که فناوری و نرم افزارها حرف اول را می زنند، عجیب نیست که مشاغلی نظیر برنامه نویسی روز به روز طرفداران بیشتری پیدا کند.

برنامه نویسی در حال حاضر از نظر کسب درآمد، در زمره ی بهترین و پردرآمدترین مشاغل جهان به شمار رفته و کشورهای بسیاری در حال حاضر پذیرای برنامه نویسان مهاجر از سرتاسر جهان هستند.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به توسعه ی حرفه ای و کسب درآمدهای بیشتر فکر می کنید می توانید با حضور در بوت کمپ های برنامه نویسی مکتب شریف، مسیر شغلی و حرفه ای خود را برای همیشه تغییر داده و به عنوان یک برنامه نویس متخصص وارد بازار کار شوید.

منبع برگرفته از:

می تونید برای آشنایی بیشتر برنامه نویسی به مقاله ۵ ترفند برای یادگیری سریعتر برنامه نویسی هم سری بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *