منوی دسته بندی

مقایسه روش های پرداخت هزینه دوره آموزش برنامه نویسی

بحث پرداخت هزینه دوره آموزش برنامه نویسی در بوت کمپ ها و یا آموزشگاه ها یکی از موضوعاتی است که ذهن فراگیران را معمولا به خود مشغول می کند.

چند سالیست که آموزش برنامه نویسی در کشورهای مختلف جهان و همچنین کشور ما، رونق زیادی پیدا کرده.

به همین خاطر سوالات مختلف و متعددی را برای علاقه مندان به این دوره ها ایجاد نموده است. یکی از چالشی ترین این سوالات و مسائل چگونگی پرداخت هزینه دوره آموزش برنامه نویسیست.

به همین خاطر در این نوشتار قصد داریم این موضوع را در بستر بوت کمپ ها و آموزشگاه ها به مقایسه بگذاریم.

پیش از هرچیزی با هم نگاهی خواهیم داشت به و چگونگی آموزش در کلاس های برنامه نویسی و همچنین بوت کمپ های این حوزه.

از شما دعوت می کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نگاهی به آنچه که در کلاس های برنامه نویسی رخ می دهد.

برای کسانی که هنوز آشنایی چندانی با مفهوم و کارکرد بوت کمپ ها ندارند، شاید اولین گزینه ثبت نام در آموزشگاه هاست.

شاید یکی از دلایل جذابیت آموزشگاه های کامپیوتر و یا همان دوره های آموزشی، عدم وجود آزمون و گزینش های اولیه باشد. چرا که در این دوره ها، شرکت برای عموم افراد آزاد بوده و هیچ محدودیتی در کار نخواهد بود.

در آموزشگاه های کامپیوتر، سرفصل ها در قالب دوره های مختلفی به افراد ارائه می شود. از دوره های کوچک گرفته تا دوره های جامع.

طول دوره های برنامه نویسی معمولا بین 1.5 تا 3 ماه بوده و گاها تضمین هایی جهت کاربردی بودن مطالب به فراگیران داده می شود.

نرم افزارها و جزوات بازآموزی به افراد داده شده و در پایان دوره مدرکی دال بر شرکت در دوره آموزشی به فراگیران ارائه خواهد شد.

در رابطه با پرداخت هزینه دوره آموزش برنامه نویسی در آموزشگاه ها، مطالعات میدانی نشان می دهد که بسته به میزان هزینه و همچنین مدت دوره، مبلغ یاد شده به صورت نقدی و یا طی 2 و گاها 3 قسط بایستی پرداخت شود.

طی دوره های یاد شده افراد برای ورود به بازار کار آماده نشده و صرفا یادگیری و کسب دانش برنامه نویسی، مد نظر می باشد.

حالا بایستی نگاهی کوتاه هم به بوت کمپ های برنامه نویسی و ویژگی ها و برنامه های آن ها برای فراگیران داشته باشیم.

از بوت کمپ های برنامه نویسی چه خبر؟

بوت‌کمپ‌ها اگرچه تاریخچه ی بلندی دارند اما در حوزه ی آموزش برنامه‌نویسی، چندسالیست که در دنیا و کشور ما، طرفداران زیادی پیدا کرده اند.

بوت‌کمپ‌ها در واقع دوره های جامع ولی فشرده‌ای هستند که با تمرین و ممارست زیاد، افراد را برای ورود به بازار کار آماده می‌کنند.

بنابراین می توانیم بگوییم که یکی از دلایل محبوبیت بوت کمپ‌های برنامه نویسی، بحث کارآمدی آن‌ها در تامین موقعیت‌های شغلی جذاب برای فراگیران است.

طول مدت بوت‌کمپ‌های برنامه نویسی معمولا بین 3 ماه تا 6 ماه بوده و در برخی از مراکز تا 1 سال هم به طول می‌انجامد.

مراحل ورود

در بسیاری از پردیس های معتبرِ بوت کمپ مانند مکتب شریف که سابقه ای درخشان در برگزاری بوت کمپ های برنامه نویسی در کشورمان دارد، پیش از ورود افراد به دوره های آموزشی، طی مراحلی از آن ها گزینش به عمل آمده و تنها افراد مستعد و توانمند و البته با انگیزه و علاقه مند، می توانند تحت آموزش در این بوت کمپ ها قرار بگیرند.

در بوت کمپ های برنامه نویسی هدف اصلی آموزش دانش و مهارت بوده و از طرفی با تقویت مهارت های نرم، افراد را برای شرکت در مصاحبه های کاری و ورود به بازار کار آماده می نمایند.

کارآمدی بوت کمپ ها در ایجاد تخصص در فراگیران تا حدیست که امروزه در بسیاری از کشورهای جهان، افراد ترجیح می دهند به جای 4 سال تحصیل در  دانشگاه و گذراندن دوره های آکادمیک، تحت آموزش در بوت کمپ ها قرار گرفته و سریع تر و با مهارت بیشتری وارد بازار کار شوند.

در مقابل کارفرماهای زیادی هم با علم به کیفیت آموزش در بوت کمپ ها، ترجیح می دهند که نیروهای خود را از بین بوت کمپرها انتخاب نمایند.

این روش فراگیران، در طی دوره، مبلغ کمی از هزینه را تقبل کرده و مابقی را پس از ورود به بازار کار پرداخت خواهند کرد. به این شکل که در مدتی مقرر، به صورت ماهیانه درصد خاصی از درآمد و حقوق خود را به عنوان هزینه ی بوت کمپ پرداخت خواهند نمود.

ISA

در رابطه با پرداخت هزینه دوره آموزش برنامه نویسی در بوت کمپ ها، از روشی نوین تحت عنوان Income Share Agreements (ISA)  یا اشتراک در درآمد استفاده می شود.

روش ISA در واقع این تضمین را به فراگیران می دهد که آموزش های با کیفیتی را دریافت کرده و پس از اتمام دوره و فارغ التحصیلی می توانند وارد بازار کار شوند.

این روش در حال حاضر یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین روش های پرداخت هزینه ی دوره آموزش برنامه نویسی در دنیا به شمار می رود چرا که علاوه بر تسهیلات پرداخت، تضمین کننده کیفیت آموزش و نتایج مطلوب آن هم هست.

در کشور ما نیز این شیوه پرداخت طی چند سال اخیر علاقه مندان زیادی پیدا کرده است.

در حال حاضر بسیاری از فراگیرانی که در بوت کمپ های آموزش برنامه نویسی مکتب شریف، به عنوان اولین و بزرگترین مدرسه برنامه نویسی ایران، ثبت نام می کنند، با آگاهی از مزایای این روش پرداخت، از آن استقبال می کنند.

از طرف دیگر کیفیت آموزش در این مرکز به نحویست که تعداد قابل توجهی از فارغ التحصیلان بوت کمپ های برنامه نویسی مکتب شریف، هر ساله جذب نهادها، ارگان ها و موسسات معتبر می شوند.


بوت‌کمپ vs آموزشگاه

با توجه به مطالب مطرح شده در بالا، حالا می توانیم مقایسه مناسبی درمورد ویژگی های کلی و همچنین روش های پرداخت هزینه دوره آموزش برنامه نویسی در آموزشگاه ها و بوت کمپ ها داشته باشیم.

 بوت کمپآموزشگاه
مدت زمان7 ماه1.5 تا 3 ماه
نحوه پرداخت هزینهمبلغی حین دوره و ما بقی پس از استخدام و جذبنهایتا طی 2 یا 3 قسط تا پایان دوره
گزینش ورودیداردندارد
هدف از آموزشکسب دانش و تخصص و ورود به بازار کارکسب دانش لازم

برای آشنایی بیشتر با ویژگی های روش های پرداخت ISA، پیشنهاد می کنیم مقاله ی صفر تا صد روش پرداخت ISA را مطالعه کنید.

میتونین در بوت‌کمپ‌ها

کنین، و وارد بازارکار بشین!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *