منوی دسته بندی

چرا اغلب بوتکمپرهای برنامه ‌نویسی ISA را انتخاب می ‌کنند؟

روش پرداخت ISA: با نگاهی به وقایع صنعت بوت کمپ در سرتاسر جهان، به راحتی می توانیم متوجه شویم که قراردادهای سهم درآمد یا Income Share Agreements (ISA) این روزها در میان بوتکمپرها و به ویژه بوتکمپرهای برنامه نویسی محبوبیت و جایگاه بسیار بالایی پیدا کرده است.

ISA  به عنوان یک توافق‌ درآمدی و به عنوان یک مدل پرداخت جایگزین برای دانشجویان در بوت‌کمپ‌های برنامه‌نویسی است. این روش پرداخت به دلایل مختلف و متعددی توانسته به شهرت زیادی دست پیدا کند. از نظر بسیاری از کسانی که این روش را مورد استفاده قرار داده اند، ISA باعث هم‌ترازی سود بوت‌کمپ با احتمال موفقیت دانشجویان می‌شود. به همین دلیل برای آن دسته از افرادی که از به هر دلیلی، امکان و یا تمایل به پرداخت هزینه تحصیل به صورت یک جا را ندارند، گزینه جذابی محسوب می‌شود.

در همین رابطه در این مقاله قصد داریم که به بررسی دلایلی بپردازیم که ISA را در صدر روش های پرداختی محبوب برای بوت کمپرهای برنامه نویسی قرار داده است. به همین خاطر اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در مورد انتخاب یا عدم انتخاب این روش پرداختی دچار تردید هستید، خواندن این مقاله تا انتها، می تواند به شما کمک شایانی نماید.

چرا روش پرداخت‌ ISA در بوت‌کمپ‌های برنامه‌نویسی محبوب شده است؟

در ادامه توضیحاتی که ارائه کردیم، بنا داریم شما را با اصلی ترین دلایل محبوبیت روش پرداخت ISA در نزد بوتکمپرها آشنا سازیم.

انعطاف‌پذیری بالا

با نگاهی مقایسه ای به ISA و وام های بانکی معمول، متوجه انعطاف پذیری بالا در روش پرداخت ISA خواهیم شد. در واقع در این روش پرداختی، همه چیز منوط به شما و سطح درآمدیتان است. به عبارت روشن تر طبق قرارداد ISA، بوتکمپرها زمانی اقدام به بازپرداخت مبالغ شرکت در بوت کمپ می کنند که بتوانند وارد بازار کار شوند.

از طرف دیگر سهم پرداخت ماهانه افراد، بر اساس سقف درآمدی آنان مشخص می شود. یعنی افراد با درآمد کمتر، مبلغ کمتر و افراد با درآمد بیشتر، مبلغ بیشتری را به صورت ماهانه پرداخت می کنند.

سادگی در دسترسی به مهارت

از جمله دیگر دلایلی که ISA  را در زمره ی محبوب ترین روش های پرداختی قرار می دهد، سادگی در دسترسی به مهارت است. به این معنا که موانع مالی برای افرادی که قادر به پرداخت هزینه تحصیل به صورت یکجا نیستند را برطرف می‌کند.

ISA با اجازه دادن به دانشجویان برای پرداخت هزینه پس از یافتن شغل، بوت‌کمپ‌های برنامه‌نویسی را برای گروه گسترده‌تری از دانشجویان قابل دسترس می‌کند

عدم وجود ریسک

 ISAریسک مشترکی بین بوت‌کمپ و دانشجو ایجاد می‌کند. بوت‌کمپ فقط در صورت موفقیت دانشجو در یافتن شغل بهره مالی می‌برد. این هم‌ترازی انگیزه ی بوت‌کمپ را برای ارائه آموزش با کیفیت و پشتیبانی در یافتن شغل افزایش می‌دهد.

علاوه بر این،  ISAبرای دانشجویانی که پس از فارغ‌التحصیلی از بوت‌کمپ نمی‌توانند به سرعت شغل پیدا کنند، شبکه ایمنی فراهم می‌کند. اگر دانشجو در مدت زمان مشخصی نتواند شغلی پیدا کند، تعهدات پرداخت او ممکن است کاهش یابد. یا این که بطور کامل معاف شود که بار مالی را بر دانشجو کاهش می‌دهد.

پشتیبانی در یافتن شغل

بوت‌کمپ‌هایی که از روش پرداخت   ISAاستفاده می کنند،معمولاً پشتیبانی قوی در یافتن شغل به کاروندان خود ارائه می کنند. این پشتیبانی شامل

ساخت رزومه

آمادگی برای مصاحبه

و فرصت‌های شبکه‌سازی

است که احتمال یافتن شغل با درآمد مناسب را برای افراد مبتدی تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

پتانسیل درآمدهای بالاتر

 با شرکت در بوت‌کمپ های برنامه‌نویسی و یافتن شغل در این حرفه، دانشجویان پتانسیل درآمدی بالاتری نسبت به شغل‌های قبلی خود دارند. در واقع روش پرداخت ISA به دانشجوها امکان سرمایه‌گذاری روی تحصیلاتشان را بدون بار مالی می دهد. بدون شک این سرمایه گذاری ممکن است به مزایای مالی بلند مدت منجر شود.

افزایش مسئولیت بوت‌کمپ

 روش پرداخت ISA بوت‌کمپ‌ها را در قبال موفقیت دانشجویان خود مسئولیت‌پذیر می‌کند. اگر یک بوت‌کمپ نتواند آموزش مناسب و پشتیبانی کافی را در یافتن شغل مناسب به دانشجویان خود ارائه دهد. از پرداخت مالی دانشجویان بهره‌ ای نخواهد برد.

 این مسئولیت‌پذیری باعث می‌شود بوت‌کمپ‌ها برنامه‌های خود را بهبود بخشند و تا حد ممکن موفقیت دانشجویان را تضمین نمایند.

گسترش در صنعت فناوری

 ISA می‌تواند باعث ایجاد گسترش در صنعت فناوری شود. زیرا با از بین بردن موانع مالی، امکان دسترسی به بوت‌کمپ‌های برنامه‌نویسی برای افرادی که به آموزش و منابع سنتی (نظیر دانشگاه) دسترسی نداشته‌اند، فراهم می‌شود.

نتایج مثبت برای دانشجویان

مطالعات نشان داده‌اند که:

دانشجویانی که از طریق ISA  در بوت کمپ های برنامه نویسی شرکت می‌کنند، نتایج مثبتی از جمله نرخ استخدام بالاتر و درآمدهای قابل توجه تری دارند.

نتیجه گیری

استقبال بوت کمپ های برنامه نویسی از روش پرداخت ISA در حال افزایش است. این موضوع، نشان دهنده چشم‌انداز در حال تغییر آموزش و همچنین گزینه‌های تأمین مالی در این بوت کمپ ها است. با ادامه رشد تقاضا برای مهارت‌های مرتبط با برنامه نویسی، مدل‌های پرداخت جایگزین مانند ISA احتمالاً به میزان بیشتری شایع خواهند شد.

برای آشنایی بیشتر با جزئیات روش پرداخت ISA، پیشنهاد می کنیم که مطالعه مقاله صفر تا صد روش پرداخت ISA یا مشارکت در درآمد را از دست ندهید.

مکتب شریف به جهت رفاه حال کاروندان بوت کمپ ها از روش پرداخت ISA استفاده می کند
برای اطلاع بیشتر روی دکمه زیر کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *