منوی دسته بندی

تأثیر منفی مشاغل آی تی بر روی سلامت جسمی و روحی شما

مشاغل آی تی جز کارهای پرطرف دار در ایران هست. بیشتر افراد از شغل خود لذت می‌ برند، اما هنوز هم همه مشاغل می‌ تواند باعث آسیب بر روی سلامت جسم و روح انسان بگذارد. 

ما باید روش‌ ها یی برای جلوگیری از تأثیرات منفی بر روی سلامت جسم و روح در نظر داشته باشیم. مشاغل آی‌ تی هم از این قاعده نیز مستثنا نیستند.

۶ نظر برنامه نویس وب در مورد تأثیرات منفی کار خود و نکاتی مفید جهت سالم ماندن روح و جسم بیان کرده‌ ایم.

۱. اضطراب و افسردگی

سلامت روحی و روانی ما ممکن است به دلیل کار زیاد،  تعادل نامناسب در زندگی و یا داشتن استرس آسیب ببیند.

مت یکی از طراحان فریلنسری UX: «وقتی کار فریلنسری رو شروع کردم، یک محیط سمی برای خودم درست کرده بودم. خودمو نادیده می‌ گرفتم. فوبیای اینکه همسایه‌ ها یا دیگران به من نگاه کنن در من افزایش پیدا کرد بود. در اون زمان بیشتر از همیشه می دونستم که باید عادت‌ های بدو ترک کنم و دیدگاه مثبتی داشته باشم. شادی مهم‌ ترین نکته‌ ای هست که هر فردی باید به اون توجه کنه. در حال حاضر روزانه به باشگاه میرم و همیشه در درجه اول مراقب سلامت روحی و روانی خودم هستم.»

۲. آسیب فشار تکراری (RSI)

آسیب فشار تکراری، یک بیماری‌ شایع و رو به گسترش است که از آسیب دیدن سیستم عضلانی و دستگاه عصبی انسان ناشی می‌ شود. پزشکان معتقد هستند بیشتر افرادی که ساعت‌ های طولانی پشت کامپیوتر مشغول به کار هستند، دچار این بیماری می‌ شوند. از علائم این بیماری می‌توان به گزگز دست‌ها و بی‌ حسی در ناحیه شانه و گردن اشاره کرد.

۳. دردهای فیزیکی 

نشستن طولانی مدت پشت کامپیوتر و خیره شدن به صفحه مانیتور، اثرات منفی زیادی برای بدن ما دارد.

وستگارد «برای جلوگیری از دچار شدن به درد شانه و گردن، هر روز به دوچرخه‌ سواری میرم و ارتفاع صندلیو به صورت مداوم تنظیم می‌کنم. همین‌طور مطمئن میشم که محیط کاری به اندازه کافی نور داشته باشه.»

سو جنکینز مدیر و استاد دانشگاه می‌ گوید: «برای اینکه قادر باشید در ساعات طولانی کار کنید چند راه ساده به شما معرفی می‌ کنم:

1- از عینک‌های مخصوص برای اشعه و نور آبی مانیتور استفاده کنید،

2- در بین کار خود حرکات کششی و ورزش انجام بدید

3- از میزهای ایستاده تهیه کنید

مدیریت شرایط موجود.

مایکل طراح ui وب: «برای حفظ سلامت خودم اولین کاری که انجام دادم در پروژه‌ ها مشکل مهلت زمانی برای ارائه پروژه نداشته باشم. این روش باعث شد تا استرس و اضطرابم بسیار کم بشه.»

سخن آخر

نیمه خالی لیوان این است که فنّاوری با وجود فواید بسیار برای بشریت، خطراتی هم به دنبال داشته است. مشاغل آی‌‍‌ تی مانند برنامه نویسی باعث می شه ساعات زیادی را در پشت سیستم صرف کنید و سلامتی شما در دراز مدت تهدید شود. خوشبختانه با علم پزشکی نوین و انجام راهکارهایی که به آن در این مقاله اشاره کردیم، می‌توانید تا حد زیادی از این خطرات جلوگیری کنید. امیدواریم که این مقاله موردپسند شما قرار گرفته باشد.

منبع برگرفته از:

https://www.creativebloq.com/features/how-web-design-can-affect-your-health

حالا وقتشه در مورد شش راهی که برنامه نویسان وب می‌توانند به حرفه خود آسیب وارد کنند! بدونید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *