منوی دسته بندی

صنعت بوت کمپ و آموزش آنلاین

با افزایش نرخ ابتلا به کرونا در سراسر جهان، فاصله گذاری اجتماعی به عنوان یک پروتکل ضروری در همه جای دنیا معرفی شد. این امر باعث شد همه مؤسسات آموزشی، از کالج ها و دانشگاه ها گرفته تا بوت کمپ ها، به فرمت های یادگیری آنلاین روی بیاورند.

بوت‌کمپ‌ها به سرعت روش های جدید تدریس را مورد بررسی قرار داده و توانستند در مدت کوتاهی به یک روال ایده آل دست پیدا کنند.

درحالی که هنوز خیلی از دانشگاه ها نتوانسته بودند نظام آموزشی خود را متناسب با شرایط آموزش آنلاین تغییر داده و به روز نمایند.

همین امر باعث شد که از سال 2019 شاهد رشد چشمگیری در صنعت بوت کمپ در سرتاسر دنیا باشیم.

فناوری‌هایی مانند Slack، Zoom و GitHub برای تسهیل یادگیری از راه دور، توسط بوت‌کمپ‌ها به کار گرفته شد. در نتیجه، شرکت کنندگان توانستند مهارت‌ها و دانش حرفه ای را بدون نیاز به حضور فیزیکی در کلاس کسب کنند.

نکته ی جالب این بود که این صنعت خیلی زود توانست خود را با شرایط جدید وفق دهد و به تعادلی قابل تحسین برسد.

البته این به این معنا نیست که صنعت بوت کمپ، زیر ساخت های خود را به طور کلی برای آموزش آنلاین تغییر داده است. بلکه نشان از پویایی این صنعت داشته و بدون شک به محض بازگشت شرایط به حالت قبل، شاهد برگزاری بوت کمپ ها به شیوه حضوری خواهیم بود.

آنلاین شدن برای بوت کمپ ها تهدید است یا فرصت؟

در ابتدایی شیوع ویروس کرونا که خیلی از صنایع و کسب و کارها تا مرز نابودی پیش رفتند. اما صنعت بوت کمپ با تغییر سریع خود توانست، کارکردهای پیشینش را برای مخاطبینش حفظ کرده و مسیری برای رشد هم پیدا کند.

تا جایی که بسیاری از افراد ترجیح دادند با حضور در بوت کمپ ها مسیر شغلی خود را کوتاهتر و اثر بخش تر نمایند.

این روزها با کاهش محدودیت های کرونایی همچنان شاهد برگزاری بوت کمپ های آنلاین هستیم.

چراکه مزایای این دوره های غیر حضوری بسیار بیشتر از گذشته برای همگان روشن شده است.

برای شرکت در بوت کمپ های آنلاین، شما دیگر محدود به یک شهر و یا حتی کشور نیستید.

زمانی را برای رفت و آمد صرف نخواهید کرد.

از زیر ساخت های فناوری برای ارتباط بهتر با اساتید و دوستانتان بهره خواهید گرفت.

و از همه مهمتر فرصت کافی برای یادگیری و تمرین را در اختیار خواهید داشت.

لذا می توانیم بگوییم برگزاری بوت کمپ ها به شکل آنلاین فرصتی بود که به لطف همه گیری ویروس کرونا برای این صنعت فراهم شد!

امروزه و با فروکش کردن همه گیری ویروس، بسیاری از مدارس بزرگ بوت کمپ دنیا نظیر پردیس نیوکمپ بالتیمور در ایالات متحده ی آمریکا، ترکیبی از دوره های آموزشی آنلاین و حضوری را به بوت کمپرهای خود پیشنهاد می دهند.

شاید تا چند سال پیش در اختیار داشتن امکاناتی برای برگزاری دوره های آنلاین یک مزیت رقابتی به شمار می آمد.

اما در حال حاضر اکثر قریب به اتفاق مراکز بوت کمپ در سرتاسر دنیا به امکانات برگزاری دوره های آنلاین مجهز هستند.

آیا آموزش آنلاین کیفیت آموزش بوت کمپ ها را تحت تاثیر قرار نمی دهد؟

شاید این سوال برای خیلی ها ایجاد شود که آیا برگزاری بوت کمپ ها به شیوه ای غیر حضوری، کیفیت آموزش و مهارت افراد را تحت تاثیر قرار نمی دهد؟

در پاسخ به این سوال بایستی به این نکته توجه کنیم که در صنعت بوت کمپ، اساس کار بر تمرین و مداومت استوار است. در هر بوت‌کمپی تنها کسانی می توانند فارغ التحصیل شوند که از پشتکار کافی برخوردار باشند و وقت و انرژی لازم را صرف یادگیری نمایند.

بنابراین حتی در صورتی که فرد به شکل حضوری آموزش ببیند ولی به اندازه کافی تمرین، تکرار و مداومت نداشته باشد، نمی تواند از دوره مذکور فارغ التحصیل شده و در نتیجه از بازار کار محروم می ماند.

پس بایستی اینطور بگوییم که موفقیت یا عدم موفقیت آموزش آنلاین در صنعت بوت کمپ تا حد زیادی تابعی از تلاش و پشتکار خود افراد است.

آمارهای موجود از دوران همه گیری ویروس کرونا حاکی از اخبار خوشی در این حوزه بوده و نشان می دهد که خروجی کار بوت کمپ ها حتی در شرایط پاندمی ویروس و آموزش های غیر حضوری، قابل توجه و موفقیت آمیز بوده است.

حضوری + آنلاین

پس از گذار از دوران سخت همه گیری کووید 19، امروز در بسیاری از مراکز برگزاری بوت کمپ، شاهد برگزاری دوره ها به شکل آنلاین و حضوری هستیم. تا هر فردی به فراخور روحیات و شرایط خود بتواند آزادانه در این خصوص دست به انتخاب بزند.

شاید کمتر کسی فکر می کرد که این تغییرات یکباره بتواند سرآغازی برای رشد بیش از پیش این صنعت باشد.

آموزش های آنلاین خیلی زود به یک روال استاندارد در صنعت بوت کمپ مبدل شده و فراگیران زیادی را در سرتاسر دنیا با خود همراه نمود. این در حالی بود که هنوز بسیاری از دانشگاه ها، کالج ها و مراکز آموزش عالی نتوانسته بودند  خود را با شرایط جدید وفق دهند.

بنابراین بسیاری از افراد ترجیح دادند که به جای حضور در دوره های آکادمیک با شرکت در بوت کمپ های تخصصی، مسیر حرفه ای خود را کوتاه و مستقیم نمایند.

به همین جهت بایستی سال های 2019 تا 2022 را دورانی طلایی در صنعت بوت کمپ بدانیم.

امروزه و با فروکش کردن همه گیری ویروس کرونا، بزرگترین پردیس های بوت کمپ در سرتاسر دنیا سعی دارند که همچنان روال خود را حفظ کرده و با برگزاری دوره های ترکیبی به شکل آنلاین و حضوری، تعداد بیشتری از فراگیران را با خود همراه نمایند.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که مسیر بوت کمپ را برای رسیدن به بازار کار، کوتاهتر و اثر بخش تر می دانید، می توانید همین الان در دوره های آموزشی کتب شریف ثبت نام کرده و وارد بازار کار شوید.

حالا در مورد صفر تا صد روش پرداخت ISA یا مشارکت در درآمد بیشتر اطلاعات پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *