منوی دسته بندی

برترین زنان برنامه نویس

با برترین زنان برنامه نویس جهان آشنا شویم.

برنامه نویسان زن، تاکنون مسئولیت برخی از مهمترین طرح ها، اختراعات و نوآوری ها در دنیای فناوری را بر عهده داشته اند؛ در واقع، اولین برنامه نویس شناخته شده جهان یک زن بود!

افزایش آگاهی درباره برنامه نویسان زن و دستاوردهای خاص آنها به تصور غلط مردم که برنامه نویسان همیشه مرد هستند پایان میدهد.

آنچه در این مقاله می خوانید:

زندگی نامه کوتاه از:

Jade Raymond

Sara Haider

Corrinne Yu

Amanda Wixted

Tracy Chou

Edith Clarke

مطالب مرتبط: آیا دنیای برنامه‌نویسی برای زنان مناسب است؟

Jade Raymond

جید ریموند در 28 اوت 1975 در مونترال متولد شد. او مدرک لیسانس علوم را از دانشگاه مک گیل در سال 1998 دریافت کرد، جایی که در رشته کامپیوتر تحصیل کرد. اولین شغل او پس از دانشگاه به عنوان برنامه نویس برای سونی بود که در نهایت در ایجاد اولین گروه تحقیق و توسعه سونی آنلاین کمک کرد. این منجر به Electronic Arts شد که در آنجا او به عنوان تهیه کننده در The Sims Online کار کرد.

در ژوئیه 2015، ریموند اعلام کرد که به الکترونیک آرتز پیوسته و استودیوی Motive را در مونترال تشکیل داده است. او همچنین مسئول استودیوی Visceral Games واقع در کالیفرنیا بود، جایی که او با طراح و نویسنده بازی امی هنیگ روی بازی‌های جنگ ستارگان کار کرد و همچنین IP اصلی جدید را توسعه داد.

Sara Haider

سارا حیدر یکی از نام های معروف در زمینه زبان برنامه نویسی. سارا در حال حاضر به عنوان یک مهندس نرم‌افزار در پلتفرم معروف رسانه‌های اجتماعی، توییتر، کار می‌کند و به دلیل مهارت‌ های برنامه‌نویسی‌ اش شناخته می‌ شود. قبل از پیوستن به توییتر، برای مدت کوتاهی با Google و PA Consulting Group کار کرد. او مغز تیزبین پشت سرویس ویدئویی 6 ثانیه ای توییتر، Vine بود.

Corrinne Yu

اکنون قصد داریم در مورد کورین یو که به عنوان یک برنامه نویس بازی بسیار محبوب است صحبت کنیم. کورین یو به دانشگاه پلی تکنیک ایالتی کالیفرنیا در پومونا پیوست تا تحصیلات خود را در رشته مهندسی برق زودتر از شروع کار خود به عنوان یک برنامه نویس تخصصی تکمیل کند. اولین بازی او به عنوان یک برنامه نویس بازی زن برای سری King’s Quest برای Apple II بود، حتی اگر یو پروژه های موتور سه بعدی خود را داشت. باید بدانید که او این را به شرکت های مختلف فروخت. در حال حاضر، یو به عنوان یک معمار اصلی موتور با استودیوی داخلی 343 از صنایع مایکروسافت استودیو کار می کند.

Amanda Wixted

آماندا ویکسد دلیل اصلی عادت شما به بازی های آیفون است. همه از بازی محبوب Farmville لذت برده‌اند و او بانویی است که در توسعه بازی سهم زیادی دارد. او یک برنامه نویس خبره بازی های کامپیوتری و مبتکر نرم افزار Meteor Grove است. زمانی که در سال 2005 از دانشگاه آریزونا فارغ التحصیل شد، به عنوان برنامه نویس بازی برای SkillJam مشغول به کار شد. در این مکان، او تیمی از متخصصان توسعه را رهبری کرد که ده بازی موبایل چندنفره ایجاد کردند و حتی روی یک بازی تاکتیکی دو نفره مبتنی بر نوبت در SkillJam کار کردند.

Tracy Chou

این نام عالی ترین مثال در مورد این است که زنان چقدر در نیازهای متنوع برنامه نویسی خوب هستند. تریسی چو با داشتن مدرک لیسانس در رشته مهندسی برق و همچنین مدرک کارشناسی ارشد در رشته علوم کامپیوتر، قطعا نام بزرگی در کل دنیای برنامه نویسی است. تریسی برای همکاری با بهترین شرکت‌های فناوری در سراسر جهان یک تمایز دارد. او همچنین تجربه قبلی در Quora و Pinterest دارد و دوره کارآموزی خود را در Rocket Fuel Inc.، Facebook و Google گذرانده است. در فوریه 2015، چو به عنوان مشاور خدمات پلتفرم دیجیتال ایالات متحده، کنسرسیومی درباره متخصصان فناوری که به دنبال کارآمد کردن دولت ایالات متحده هستند، امضا کرد.

برای شرکت در دوره های آموزش برنامه نویسی مکتب شریف کلیک کنید.

Edith Clarke

ادیت کلارک یک مهندس برق بود. او همچنین اولین استاد زن در مورد مهندسی برق در دانشگاه تگزاس در آستین بود. ادیت در خانواده ای با 9 فرزند متولد شد و در 12 سالگی یتیم شد و به طور کلی از ارث خود استفاده کرد که می توانست بودجه تحصیلات دانشگاهی را تأمین کند و همچنین در رشته ریاضیات فارغ التحصیل شد. او سپس قبل از پیوستن به AT&T در مدرسه خصوصی تدریس کرد. در زمانی که ادیت در آنجا کار می کرد، به راحتی موفق به اخذ مدرک مهندسی برق از دانشگاه کلمبیا شد.

پس از آن کلارک به عنوان پیشروترین زنی ثبت نام کرد و مدرک کارشناسی ارشد مهندسی برق را که از موسسه فناوری ماساچوست دریافت کرد، کسب کرد. معروف‌ترین و معروف‌ترین مشارکت او، ماشین‌حساب کلارک است که به حل معادلاتی که شامل توابع هذلولی نیز می‌شوند، ده برابر سریع‌تر از دستگاه‌های دیگر در چنین زمان خاصی کمک کرده است. ادیت با پشتکار و همچنین با سخت کوشی اشتیاق خود را دنبال کرده و همچنین حرفه ای بسیار موفق را در مهندسی برق دنبال کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *