منوی دسته بندی

مواد لازم برای تبدیل شدن به برنامه نویس اندروید (2)

در آخرین مقاله ی مکتب تحت عنوان مواد لازم برای تبدیل شدن به برنامه نویس اندروید، برای شما از مهم ترین نکات موفقیت در برنامه نویسی اندروید ، صحبت کردیم.

همانطور که گفتیم در این نوشتار بنا داریم که در ادامه بحث گذشته، سایر ویژگی های مهم برای برنامه نویسی اندروید را با شما در میان بگذاریم.

بنابراین از شما دعوت می کنیم که تا انتهای این نوشتار همراه ما باشید.

در مسیر تبدیل شدن به یک برنامه نویس موفق اندروید به چه ویژگی های دیگری نیاز داریم؟

همانگونه که گفتیم یادگیری برنامه نویسی اندروید کار بسیار ساده ای است. اما برای موفقیت در این عرصه لازم است که پشتکار و تمرین زیادی داشته باشید. همچنین انجام برخی از کارها نیز باعث افزایش سرعت شما در این مسیر خواهد شد. در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد:

در پروژه های منبع باز مشارکت کنید

شما می توانید پروژه باگی یک نفر را از github بگیرید و روی آن کار کنید و باگ‌های آن را برطرف کنید. یا اینکه پروژه‌های خود را که دارای باگ هستند در github قرار دهید و از دیگران بخواهید که به شما کمک کنند تا بتوانید این مشکلات را برطرف نمایید.

روی IDE کار کنید

کاری  کنید که IDE شما برای شما کار کند و بالاترین سطح کارایی را در طول کدنویسی برای شما داشته باشد.

پیشنهاد می کنیم اگر از اندروید استودیو استفاده می کنید حتما کلیدهای میانبر آن را فرا بگیرید. برخی از آنها بسیار کاربردی هستند. فراموش نکنید که اندروید استودیو یکی از آن حوزه هایی است که می توانید در آن بسیار قدرتمند و درخشان ظاهر شوید.

معماری اپلیکیشن را یاد بگیرید

ایجاد معماری مناسب برای برنامه کار بسیار دشواری است، اما معماری را یاد بگیرید و آن را در برنامه خود اعمال کنید. برای مثال MVVM یا MVP یا MVC برخی از برنامه های معماری برای اپلیکیشن هستند که می توانید از آن ها در برنامه نویسی اندروید استفاده کنید.

کدهای مختلف را تست کنید

تست کردن کدهای اندورید یکی از عواملی است که به مرور شما را از تست کردن مجدد کدها بی نیاز می کند.

بسیاری از برنامه نویسان چنین تجربه ای را داشته اند که تصور می کردند کدی را قبلا دیده و با آن آشنا هستند. اما هیچ گاه آن را تست نکرده اند. بنابراین زمانی که قصد استفاده از آن را دارند ممکن است کاملا غافل گیر شده و متوجه شوند که آن کد منجر به خطای عجیبی شده است.

پس بهترین راه تست کردن کدها از قبل است.

برای کد نویسی تمیز، تمرین کنید

یکی از مواردی که باید در برنامه نویسی اندورید مانند سایر شاخه های برنامه نویسی رعایت شود کد نویسی تمیز است. کد نویسی را باید به گونه ای انجام دهید که اگر پروژه از شما به شخص دیگری منتقل شد به راحتی برای آن شخص قابل فهم باشد و نیاز به توضیحات تکمیلی نباشد.

نحوه ی کار با کاتلین را فرا بگیرید

یکی از زبان های بسیار ساده ای که به تازگی وارد حوزه ی برنام نویسی اندروید شده است کاتلین است. احتمالا شما هم متوجه شده اید که هر جا از کاتلین صحبت می شود در واقع به عنوان زبان رسمی اندروید معرفی می شود.

هرچند این زبان هنوز به طور کامل تکمیل نشده است، اما در حال توسعه بوده و به زودی نسخه ی نهایی آن هم معرفی خواهد شد.

اگر بخواهیم واقع بین باشیم بایستی بگوییم که شاید یک روز جاوا به طور کامل از اندروید خارج شود. بنابراین در آن روز باید آن را با کاتلین جایگزین کنید، پس بهتر است کاتلین را یاد بگیرید.

با سایر برنامه نویسان اندروید، تعامل کنید

یکی از کارهایی که می تواند در برنامه نویسی اندروید باعث بالا رفتن تجربیات شما شود، ارتباط گرفتن با سایر برنامه نویسان این حوزه است.

سعی کنید همیشه با برنامه نویسان با تجربه صحبت کنید، آنها به لحاظ تجربه جلوتر از شما هستند و می توانند راه حل های بسیار خوبی برای مشکلات مختلف در اختیار شما قرار دهند.

حتی ممکن است که آن ها بتوانند مشکلی که چند روز وقت شما را گرفته است، ظرف مدت چند دقیقه برطرف نمایند.

از سیستم به روز استفاده کنید

یکی از لوازم مورد نیاز برای برنامه نویسی اندروید ، یک سیستم کامپیوتر به روز با نرم افزارهای جدید است چرا که این شاخه از برنامه نویسی به درجات بالایی از فناوری نیاز دارد.

به عنوان مثال اندروید استودیو نیازمند حافظه ی بسیار بالایی است و تعداد process های آن در هر ثانیه بسیار زیاد است.

از نظر بسیاری از برنامه نویسان این حوزه، بهترین سیستم برای برنامه نویسی اندروید ، Mac Book Pro با 512 گیگ فضا است. اما مسلما انواع دیگری از سیستم ها هم در بازار وجود دارند که با قدری تحقیق و پرس و جو می توانید آن ها را پیدا کنید.

آموزش اندروید با اندروید استدیو

سخن پایانی:

در این دو مقاله تلاش کردیم که شما را با مهم ترین کارها برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس اندروید آشنا نماییم.

اگر همچنان برای ورود به دنیای برنامه نویسی و انتخاب یک زبان مناسب برای خودتان تردید دارید، خواندن مقاله ی زبان برنامه نویسی مناسب برای من کدام است؟ را به شما پیشنهاد می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *