منوی دسته بندی

مواد لازم برای تبدیل شدن به برنامه نویس اندروید (1)

زبان برنامه نویسی اندروید، این روزها به یکی از زبان های پرکاربرد و پرطرفدار، با بازار کاریِ بسیار جذاب تبدیل شده است.

تنوع نرم افزارهای تلفن همراه، باعث شده که برنامه نویسان اندروید همواره مشغول باشند و روز به روز، گزینه های جذاب تری را پیش روی کاربران اندروید قرار دهند.

به همین خاطر در این مقاله بنا داریم، شما را با مهم ترین نکات برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس موفق  (Android Developer) ، آشنا نماییم. البته به خاطر گستردگی مطالب در این حوزه، این نوشتار را دو بخش تهیه کرده ایم. بنابراین پیشنهاد می کنیم که در ادامه همراه ما باشید با اولین قسمت از این مقاله.

برای تبدیل شدن به برنامه نویس اندروید چه کارهایی انجام دهیم؟

  بگذارید همین ابتدای امر، به شما بگوییم که یادگیری برنامه نویسی اندروید، بسیار کار راحتی است، پس مسیر سخت و دشواری را در پیش ندارید.

اما برای این که یک برنامه نویس موفق در حوزه ی اندروید باشید، نیاز به تلاش و پشتکار فراوان دارید. در واقع علاقه، تمرین و پشتکار می تواند آنچه را که از برنامه نویسی اندروید انتظار دارید، در اختیار شما قرار دهد.

در ادامه به شما خواهیم گفت که چه کارهایی می تواند سرعت شما را در این مسیر بالاتر ببرد.

  • به سراغ فریم ورک های اندروید بروید

وقتی از فریم ورک های اندروید صحبت می کنیم، منظورمان کدهای خام اندروید است. برای این کار می توانید سراغ کلاس های اندروید بروید، آن ها را تجزیه و تحلیل کنید و باگ هایشان را پیدا کنید.

درست است که به نظرتان این کار بسیار زمان بر است، اما به این فکر کنید که بعد از 6 یا 7 ماه، تا چه اندازه در حوزه ی برنامه نویسی اندروید، پیشرفت کرده اید.

  • به ترس از دست دادن (FOMO) بها ندهید

ترس از دست دادن (Fear of Missing Out)  که در اصطلاح اختصاری به آن Fomo هم گفته می شود، می تواند سرعت شما را در دنیای اندروید بسیار کند کنَد و باعث سر درگمی تان بشود.

منظورمان از fomo در اینجا این است که دائم پیش خودتان فکر کنید که دیگران زودتر از شما وارد دنیای برنامه نویسی اندروید شده اند، یا این که در حال حاضر مهارت بیشتری از شما دارند. اما بیایید و با خودتان صادق باشید.

طبیعتا این امکان وجود ندارد که بتوانید برنامه نویسی اندروید را ظرف یک ماه یاد بگیرید. حتی این امکان طی دو یا سه ماه وجود ندارد، چون اندروید دنیای بسیار بزرگی است و تا اشراف کامل به همه ی مطالبِ آن، راه درازی در پیش دارید.

پس با ترس از دست دادن، تنها در این مسیر سرعت خودتان را کم می کنید و جلوی پیشرفت و ترقی خودتان را می گیرید.

  • سراغ کدهای دیگران بروید

بدون شک یکی از منابعی که می تواند فرآیند یادگیری را در شما، تا حد زیادی تقویت کند، مطالعه ی کدهای دیگران است.

بسیاری از برنامه نویسان معمولا حوصله ی مطالعه ی کدهای دیگران را ندارند و ترجیح می دهند که با دانش خودشان اقدام به نوشتن کدها کنند.

اما خوب است که بدانید در مسیر یادگیری برنامه نویسی، علاوه بر دانش خودتان بهتر است که از اندوخته ی دانش و تجربیات دیگران هم استفاده کنید، تا نتایج بهتری بگیرید.

اگر نمی دانید که باید این کدها را از کجا پیدا کرده و مطالعه کنید، پیشنهاد می کنیم که به سراغ کتابخانه های رایگان و یا پروژه های منبع باز یا  Open Source بروید و روزانه حداقل 30 تا 40 دقیقه را به خواندن و تجزیه وتحلیل کدهای دیگران اختصاص دهید.

همین کار باعث می شود که رفته رفته، ایده های بسیار خلاقانه و ارزشمندی در ذهن تان شکل بگیرد.

  • از یادگیری زبان های جدید غافل نشوید

در برنامه نویسی وقتی صحبت از یادگیری زبان های جدید می کنیم، منظورمان زبان های برنامه نویسی است.

فکر نکنید که این کار بسیار سخت و طاقت فرسا است. چرا که هر برنامه نویسی با یادگیری اولین زبان، می تواند سایر زبان ها را به سرعت و سادگی یاد بگیرد.

در برنامه نویسی اندروید هم ماجرا به همین منوال است. شما می توانید با یادگیری این زبان، به سراغ زبان های دیگر هم بروید تا در حوزه ی کار با هریک از زبان های برنامه نویسی، حرف های زیادی برای گفتن داشته باشید.

  • برای یادگیری الگوهای طراحی (Design Patterns) جاوا زمان بگذارید

Design Pattern ها مجموعه ای از الگوی خاص طراحی اند که کار کرد اصلی آن ها، موقع کار با پروژه و به روز رسانی پروژه ی فعلی می باشد.

این کار افق دید مناسبی را در اختیار شما قرار داده و اجازه می دهد که بتوانید در حوزه های وسیع تری فعالیت نمایید.

تا اینجا شما را با بخشی از کارهایی که می تواند شما را به یک برنامه نویس اندروید حرفه ای تبدیل کند، آشنا کردیم. البته همانطور که گفتیم، موضوعات دیگری هم در این حوزه وجود دارند که در مقاله ای دیگر به آن ها خواهیم پرداخت.

اما به شما پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با برنامه نویسی اندروید ، زمانی را هم به خواندن مقاله ی برنامه نویسی Android با برنامه نویسی Web چه تفاوتی دارد؟ اختصاص دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *