منوی دسته بندی

شش راهی که برنامه نویسان وب می‌توانند به حرفه خود آسیب وارد کنند!

صنعت توسعه وب به‌طور روزافزون در حال رشد است. امروزه بسیاری از افراد انتظار دارند که یک وب‌سایت، پویا و دارای محتوای غنی باشد. با توجه به تقاضای بالای این صنعت، بسیاری از فریلنسران ممکن است فکر کنند که مواردی باعث آسیب به حرفه آنان می‌شود. متأسفانه بسیاری از افراد از راه‌های زیادی به حرفه خود آسیب‌ وارد می‌کنند که قصد داریم در این مقاله آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

۱. تعصب به یک فنّاوری خاص

درست مانند هر صنعت دیگر، برنامه نویسان وب با زبان و پایگاه داده مورد علاقه خودکار می‌کنند؛ اما وقتی صحبت از فناوری می‌شود سخت‌گیرانه در مورد آن برخورد می‌کنند. ممکن است شما ترجیح دهید که فقط از محصولات مایکروسافت استفاده کنید و یا از طرفداران پروپاقرص محصولات اپل هستید. در چنین مواردی سعی نکنید که با تعصب نسبت به چیزی رفتار کنید. برای یاد گرفتن راه‌های جدید باید فکری باز داشته باشید، زیرا باعث می‌شود درهای بیشتری به روی شما باز شود.

۲. نداشتن ارتباط با دیگران

شرکت در گردهمایی‌های تجاری راهی عالی برای یادگیری مطالب جدید در این صنعت است، اما به غیر از آن می‌تواند یک راه عالی برای ارتباط با دیگر برنامه نویسان باشد. حفظ روابط در این صنعت بسیار مهم است. شما می‌توانید یک منبع ارزشمند برای پیدا کردن مشتری و یا یک تیم حمایتی برای کمک به حل مشکلات در کار خود پیدا کنید.

۳. انجام ندادن پروژه‌های خانواده و دوستان

فرض کنید عموی شما قصد دارد تا برای مغازه میوه فروشی خود یک وب‌سایت داشته باشد، به احتمال زیاد شما اولین کسی هستید که او برای ساخت وب‌سایت به شما مراجعه می‌کند. در این لحظه شما با کسی سروکار دارید که انتظار دارد به صورت رایگان این کار را برای او انجام دهید. در روند انجام پروژه برای خانواده و دوستان اغلب، این مشکلات وجود دارد. اگر به آن‌ها جواب نه بدهید،‌ ممکن است آن‌ها از شما دلخور شوند.

بهترین شرط برای انجام این گونه پروژه‌ها،‌ تنظیم یکسری از پارامترها و پرداخت بخشی از هزینه‌های اولیه سایت است. این امر به آن‌ها کمک می‌کند تا متوجه شوند که تنها مشتری شما نیستند و شما در ازای کار خود باید پول دریافت کنید.

وگرنه به حرفه خود آسیب وارد می‌کنید.

۴. قیمت‌گذاری پایین برای پروژه 

مطمئناً همه ما در اوایل کار خود پروژه‌هایی  با مبالغی کم را انجام داده‌ایم. این حرف حتی در مورد برنامه نویسان باتجربه هم صدق می‌کند. در وهله اول باید به شما بگوییم که نحوه درخواست پول برای پروژه‌تان قطعاً بر روی مشتری تأثیرگذار خواهد بود. اگر شما پایین‌تر از مقدار عرف بازار برای پروژه‌های خود هزینه تعیین کنید، مشتریان به چشم یک حرفه‌ای به شما نگاه نمی‌کنند.

و دوما اینکه تقاضای پول کم باعث می‌شود تا بازار کساد شود. این کار باعث می‌شود تا همکاران شما نتوانند مشتری مناسب خودشان را پیدا کنند.

۵. عدم موفقیت در ورود به بازار 

بسیاری از برنامه نویسان حتی برای پروژه‌های خود یک وب‌سایت شخصی ندارند. این‌گونه برنامه نویسان مانند پزشکانی هستند که سیگار می‌کشند و غذاهای ناسالم مصرف می‌کنند. اگر که قصد دارید کسب‌وکار خود را به صورت فریلنسری گسترش دهید، بازاریابی برای مهارت‌های شما یک اجبار است. البته داشتن یک وب‌سایت برای قرار دادن پروژه‌های خود تنها گزینه مناسب برای گسترش تجارتتان نیست. شما باید در پست‌های مهمان و انجمن‌ها فعالیت داشته باشید و مشکلات دیگران را حل کنید و کمی زمان و هزینه را صرف تبلیغات کنید.

۶. فراموش کردید که چرا استخدام شده‌اید

نکته اصلی این است که یک برنامه نویس برای ارائه خدمات به افرادی استخدام می‌شود که آن‌ها فاقد دانش فنی و مهارت برای انجام کار خود هستند؛ بنابراین وقتی آن‌ها درک نمی‌کنند که ایجکس چه کاری انجام می‌دهد، مجبور هستید که برای آن‌ها توضیح دهید. درست است که توضیح دادن برای افرادی که دانش تخصصی ندارند خسته‌کننده است، اما شما باید در این راه صبر به خرج دهید.

در آخر علاقه‌مند هستیم که نظر شما دوستان در رابطه با اینکه چه موارد دیگری باعث می‌شود تا برنامه نویسان به حرفه خود آسیب بزنند را بدانیم. می‌توانید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اگر شما هم میخواد در حرفه برنامه نویسی پیشرفت کنید:

میتونین همین الان در دوره‌ها

کنین، و وارد بازارکار بشین!

منبع برگرفته از:

https://roocket.ir/articles/6-ways-web-developers-can-damage-their-caree

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *