منوی دسته بندی

3 مزیت طلایی استفاده از یادگیری معکوس

استفاده از یادگیری معکوس در بوت کمپ های برنامه نویسی

متدهای جدید آموزشی نظیر این متد در رابطه با علوم و فنون مختلف و از جمله برنامه نویسی، در کشورهای مختلف جهان روز به روز درحال افزایش است.

امروزه در بسیاری از آموزشگاه ها، دانشگاه ها، پردیس های آموزشی و … از این متد برای آموزش برنامه نویسی استفاده می شود.

کسب نتایج مثبتِ متعدد از پیاده سازی روش یادگیری معکوس برای آموزش برنامه نویسی سبب شده که استقبال از این متد آموزشی همواره روند صعودی داشته باشد.

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم که به صورت اختصاصی به مزایای به کارگیری روش یادگیری معکوس در بوت کمپ های آموزش برنامه نویسی بپردازیم.

بنابراین از شما دعوت می کنیم که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

استفاده از یادگیری معکوس در بوت کمپ های برنامه نویسی چه مزایایی دارد؟

1-برنامه نویسی را در حد یک مدیر تمام عیار یاد می گیرید

با مطالعه ی منابع و فایل های آموزشی که در اختیار شما قرار می گیرد، احتمالا با چالش های زیادی مواجه خواهید شد، اما پس از حضور در کلاس و در ارتباط با دیگر فراگیران می توانید سطحی عمیق از یادگیری را تجربه نمایید.

دلیل این امر آن است که در زمان مطالعه ی منابع، ذهن شما به حد کافی درگیر مباحث و موضوعات شده است و زمانی که بهترین پاسخ را برای چالش های ذهنی تان پیدا می کنید، می توانید آن را به سادگی فرا بگیرید.

به همین دلیل پس از مدتی متوجه خواهید شد که برنامه نویسی را نه در سطح یک کارشناس یا متخصص معمولی بلکه در سطح یک مدیر تمام عیار آموخته اید.

استفاده از یادگیری معکوس در برنامه نویسی توانایی مواجهه با چالش ها، مدیریت بحران و انعطاف پذیری لازم را به شما می دهد تا در نوع خود بهترین عملکرد را داشته باشید.

2- برای مواجهه با چالش های مختلف آماده می شوید

حرفه ی برنامه نویسی در عین جذابیت هایی که دارد سرشار از چالش های مختلفیست که حل کردن آن ها می تواند باعث ارتقاء مهارت های شما شود.

این که شما بیاموزید چگونه از پس انواع مختلف چالش ها و معماها برآیید باعث می شود که نه تنها پیچیدگی های زبان برنامه نویسی را بهتر بشناسید بلکه الگوریتم های جدید را هم بهتر بیاموزید و برای مصاحبه های شغلی هم آماده تر شوید.

یکی از مهم ترین تاثیرات استفاده از یادگیری معکوس در برنامه نویسی، آماده شدن برای مواجهه با چالش های کوناگون است.

قطعا شما با مطالعه ی منابع و فایل های آموزشی، بدون حضور مستقیم مربی به چالش ها و معماهای مختلفی برخورد می کنید، اما در نهایت با حضور در کلاس، هدایت مربی و تعامل با سایر هم دوره ای هایتان خواهید توانست که از پس هر چالشی برآیید.

3- آمادگی شما برای تعامل و کار تیمی بالا می رود

یکی از کلیدی ترین مهارت های مورد نیاز برای موفقیت در حرفه ی برنامه نویسی توانایی تعامل موثر با سایرین و انجام کارِ گروهیست.

در واقع هر برنامه نویسی برای موفقیت در پروژه های گوناگون لاجرم بایستی با تیمی از برنامه نویسان و توسعه دهندگان در ارتباط بوده و طی یک همکاری و کار گروهی مناسب، وظایف خود را به انجام برساند.

در متد آموزشی یادگیری معکوس، یکی از مهم ترین شاخصه ها بحث تقویت روابط و ارتقاء توانایی افراد برای کار گروهیست.

در واقع در این روش آموزشی هر یک از فراگیران به عنوان عضوی از تیم شناخته شده و موظف هستند که وظایف خود را در قبال دیگران به انجام برسانند.

از سوی دیگر بخش قابل توجهی از اطلاعات و مفاهیم از طریق تعامل اعضای گروه با یکدیگر، منتقل شده و بسیاری از مسأله ها و معماها نیز به همین شکل مرتفع خواهند شد.

یادگیری معکوس به عنوان یک روش آموزشی مدرن و امروزی که چند سالیست توانسته در کشورهای مختلف جهان و نظام های برتر آموزشی طرفدارانی را به سوی خود جلب نماید، این روزها بیش از پیش نتایج مثبت خود را به همگان اثبات نموده است.

در این میان اما اثرات مثبت این روش آموزشی در برخی از رشته ها نظیر برنامه نویسی، بیش از سایر حوزه ها نمود پیدا کرده است.

در این مقاله 3 مزیت طلایی استفاده از روش یادگیری معکوس در برنامه نویسی را با شما در میان گذاشتیم.

 برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تفاوت های روش یادگیری معکوس با روش یادگیری سنتی، پیشنهاد می کنیم که حتما مقاله ی یادگیری معکوس یا آموزش سنتی را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *