منوی دسته بندی

بررسی بازار کار و درآمد برنامه نویسی پایتون

درآمد برنامه نویسی پایتون

پایتون یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی پرکاربرد در جهان است که بازار کار بسیار خوبی دارد. امروزه شرکت‌های بزرگ دنیا مانند اسپاتیفای، گوگل، اینستاگرام، ناسا، دراپ باکس و… از پایتون برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند. باتوجه به اهمیت این موضوع، طبیعی است که تخصص و مهارت برنامه‌نویس با درآمد وی ارتباط مستقیمی داشته باشد. درآمد برنامه نویسی پایتون از بسیاری از زبان‌های برنامه‌نویسی بیشتر بوده و با افزایش مهارت و تخصص فرد، میزان درآمد نیز بیشتر می.شود. از آنجایی که کاربرد پایتون و حقوق آن در ایران زیاد است، می‌توانید با یادگیری این زبان برنامه‌نویسی از درآمد نسبتاً بالایی بهره‌مند شوید.

پایتون چیست؟

پایتون یکی از پرکاربردترین زبان‌های برنامه‌نویسی است که به‌دلیل آسانی در یادگیری نسبت به زبان‌های دیگر برنامه‌نویسی و قابل فهم بودن، در بین برنامه‌نویسان به محبوبیت بسیاری دست یافت. زبان برنامه‌نویسی پایتون کاربردهای بسیار زیادی دارد؛ همچنین باتوجه به پیشرفت تکنولوژی، استفاده از آن نیز به مراتب افزایش می‌یابد. از پایتون در تولید هوش مصنوعی، تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها، توسعه وب، علوم داده، یادگیری ماشین، مهندسی نرم‌ افزار و..‌‌. در پلتفرم‌های مختلف استفاده می‌شود.

برای مشاهده بوت کمپ آموزش پایتون مکتب شریف کلیک کنید.

اگر قصد یادگیری زبان برنامه‌نویسی را دارید، پیشنهاد می‌شود که برای یادگیری پایتون اقدام نمایید؛ زیرا این زبان برنامه‌نویسی بسیار پرکاربرد و پردرآمد است. با افزایش مهارت و تخصص، درآمد برنامه نویسی پایتون نیز افزایش خواهد یافت؛ از طرفی به سبب کم بودن تعداد افراد متخصص در این زمینه، با وجود حجم و تنوع زیاد کسب‌وکار و سفارش‌های انجام کار، حتی افرادی با مهارت متوسط نیز از درآمد بالایی برخوردار هستند.

مطالعه بیشتر: برنامه‌نویسی پایتون چیست و چه کاربردهایی دارد؟

دلایل محبوبیت و پیشرفت زبان پایتون

پایتون مبتی بر داده و کاملاً شی‌گرا (استفاده از داده یا مدل که هر کدام مشخصات خاص خود را دارند) است. یادگیری پایتون با وجود سهولت آن، به علاقه و انگیزه شما بستگی دارد. برنامه نویسان پایتون باید بدانند که مهم‌ترین نکته برای موفقیت در این زبان برنامه‌نویسی، آموزش و کسب مهارت همراه با علاقه و پشتکار است تا بتوانند در موقعیت‌ها و فرصت‌های شغلی مناسب استخدام شوند.

در حال حاضر درآمدزایی با پایتون اصلی‌ترین روش کسب درآمد برنامه‌نویسان است و در آینده نیز بازار کار آن با افزایش زیادی روبه‌رو خواهد شد. این امر باعث افزایش بیشتر حقوق برنامه نویس پایتون نیز می‌شود. مقدار حقوق برنامه‌نویسان پایتون به عوامل مختلفی مانند شهر و منطقه فعالیت، سطح برنامه‌نویسی، کارفرما و شرکت مورد نظر بستگی دارد. از دلایل محبوبیت پایتون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سهولت در استفاده به‌خصوص برای برنامه‌نویسان مبتدی که در خواندن کدها تازه‌کار هستند.
  • نوشتار آن به زبان انگلیسی بوده و خواندن آن بسیار ساده است.
  • پایتون مانند یک منبع باز است و امکان اضافه ‌کردن کتابخانه‌ها و فریمورک‌های زیادی برای آن وجود دارد و همچنین می‌توان کدهای دیگری را نیز به آن افزود.
  • پایتون به‌عنوان یک زبان همه‌کاره، کاربردهای بسیار زیادی دارد. توسعه وب و تولید هوش مصنوعی‌ تنها یک نمونه از کاربردهای پایتون است.
  • سرعت در توسعه برنامه‌ها
  • کاهش هزینه در نگهداری برنامه‌ها
  • چند سکویی بودن و قابلیت انجام در پلتفرم‌ها مختلف مانند ویندوز، لینوکس، ماک و…
  • پشتیبانی از پکیج‌ها و ماژول‌هایی که موجب استفاده مجدد از کدهای آن می‌شوند.
  • قابلیت خطایابی آسان

راه‌ های کسب درآمد از برنامه نویسی پایتون

شما می‌توانید با کسب مهارت در زمینه پایتون از طریق روش‌های زیر به درآمد قابل قبولی دست یابید.

استخدام

با اطلاعات و شناختی که در مورد پایتون به‌دست می‌آورید، می‌توانید در شرکت‌های خصوصی یا دولتی مشغول به کار شوید. درآمد برنامه نویسی پایتون با استخدام فرد و انجام پروژه‌های مختلف به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

انجام فریلنسری و دورکاری

فریلنسر به کسی گفته می‌شود که به هیچ کارفرما و سازمانی متهعد نیست و خود به‌صورت تخصصی و حرفه‌ای در یک حوزه کاری فعالیت می‌کند. شما با یادگیری تخصصی و حرفه‌ای پایتون می‌توانید بدون نیاز به استخدام در شغلی، با سایر مجموعه‌ها مشارکت کنید و به کسب درآمد برسید. در واقع می‌توانید از راه دور با شرکت‌‌ها و ادارات مختلف همکاری کرده و گاهاً استخدام شوید. درآمد برنامه نویسی در خانه به زبان پایتون نسبت به زبان‌های جاوا و #C یا زبان‌های دیگر بیشتر است. استخدام برنامه نویس پایتون هم به‌صورت حضوری و هم دورکاری و به شیوه فریلنسری در حال اجرا بوده و افراد فعال در این حوزه از درآمد قابل توجهی برخوردار هستند.

تدریس و آموزش

برگزاری دوره‌های مختلف پایتون به‌صورت حضوری یا غیرحضوری و همچنین فروش این دوره‌ها نیز یکی دیگر از راه های کسب درامد از پایتون است.

انجام پروژه

با مهارتی که در زمینه برنامه‌نویسی پایتون به‌‌دست آوردید، می‌توانید در پروژه‌های کوچک و بزرگ شرکت کرده و درآمد خوبی را دریافت نمایید.

مطالب مرتبط: معرفی بهترین سایت آموزش آنلاین پایتون

مشاغل مرتبط با پایتون در ایران و جهان

با دانش و تخصصی که در برنامه‌نویسی پایتون کسب می‌کنید، می‌توانید در مشاغل مرتبط مشغول به فعالیت‌ شوید. چند نمونه از شغل‌های اصلی پایتون که در بازار کار وجود دارند در زیر آورده شده‌اند.

  • تحلیل‌گر داده
  • مشاور مالی
  • مدرس یا مربی آموزشی
  • روزنامه‌نگاری داده
  • خودکارسازی فرآیندها
  • توسعه‌دهنده وب ‌سایت، نرم ‌افزار و بازی
  • امنیت سایری
  • کمک به سئو وب سایت
  • ساخت و تولید زیرمجموعه‌های هوش مصنوعی مانند: داده‌کاوی، ماشین لرنینگ، دیتا ساینس
  • DevOps یا توسعه نرم‌ افزار یا مدیریت سیستم‌ها
  • انواع محاسبات و تحقیقات علمی

درآمد برنامه نویسی پایتون در دنیا

درآمد برنامه نویسی پایتون براساس نوع پروژه‌هایی که برنامه‌نویس انجام می‌دهد و همچنین تجربه و مهارتی که برای انجام پروژه دارد، می‌تواند متفاوت باشد. همچنین درآمد برنامه نویس در ایران به شهر یا منطقه‌ محل کار فرد نیز بستگی دارد. به‌عنوان مثال بازار کار پایتون در ایران در شهرهای تهران، اصفهان یا شهرهایی که میزان تقاضای در آن‌ها بالا بوده، بیشتر است. شما می‌توانید با انجام پروژه‌های فریلنسری در خانه و با همکاری با شرکت‌های خارجی درآمد خود را به دلار، یورو و… دریافت نمایید. این سبک فعالیت از دوره کرونا اوج گرفته و برنامه‌نویسان در خانه می‌توانند با شرکت‌های خارجی با زبان برنامه‌نویسی پایتون به درآمد دست یابند.

بازار کار پایتون در خارج از کشور چندین برابر بیشتر از ایران است؛ همچنین شما با فعالیت‌ در سایت‌های معروفی مانند indeed و Glassdoor به‌طور متوسط می‌توانید بین 25 تا ۳۵ هزاردلار در سال درآمد داشته باشید. کانادا، آمریکا، استرالیا، آلمان و سوییس از جمله‌ کشورهایی هستند که بازار کار پایتون در آن‌ها همیشه داغ و رقابتی بوده و حتی از افراد ایرانی نیز برای مهاجرت و ادامه فعالیت‌هایشان در آن کشور استقبال می‌کنند.

یادگیری پایتون در مکتب شریف به صورت آنلاین

پایتون از زبان‌های برنامه‌‌نویسی پرتقاضا بوده که یادگیری آن بسیار آسان است. طراحی ساده و بدون پیچیدگی این برنامه سبب شده تا افراد مبتدی بتوانند با گذراندن دوره آموزشی آن به راحتی این زبان برنامه‌نویسی را آموزش ببینند. مکتب شریف می‌تواند شما را در یادگیری این زبان برنامه‌نویسی یاری کند. در دوره پایتون این مجموعه می‌توانید تنها با طی دوره 28 هفته‌ای، به‌صورت تخصصی پایتون را یاد بگیرید و خودتان با استفاده از آموزش‌ها به کسب درآمد برسید. دوره‌های آموزشی بوت کمپ کاملا به‌صورت آنلاین هستند و شما می‌توانید در منزل خود به یادگیری پایتون بپردازید.

سخن پایانی

پایتون یکی از زبان‌های محبوب برنامه‌نویسی است که اخیراً بر محبوبیت آن اضافه شده‌. پایتون درواقع یک زبان چندمنظوره است که تولید هوش مصنوعی، تحلیل داده، یادگیری ماشین تنها چند نمونه از کاربردهای آن هستند. بازار کار این زبان برنامه‌نویسی در سطح جهانی بسیار زیاد است و حقوق برنامه نویس پایتون نیز در سطح بالایی قرار دارد. هرچه مهارت و دانش توسعه‌دهنده بیشتر و فرد متخصص‌تر باشد، مسلماً درآمد وی نیز بیشتر خواهد بود. استخدام برنامه نویس پایتون در سطح جهانی همواره قابل توجه بوده و شما با کمترین مهارت نیز می‌توانید مشغول به کار شوید و با انگیزه و علاقه‌مندی، به توانمندی و تخصص خود بیفزایید.

آموزش برنامه نویسی با بوت کمپ های مکتب شریف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *