منوی دسته بندی

چگونه php یاد بگیریم؟ توصیه‌هایی برای شروع یادگیری و پیشرفت در زبان PHP

چگونه php یاد بگیریم

زبان برنامه نویسی php را می‌توان یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین زبان‌های برنامه نویسی دنیا دانست که توسط بسیاری از برنامه‌نویسان در نقاط مختلف دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما چرا آموزش php برای کدنویسان مبتدی مهم است؟ پی اچ پی به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی شی گرا و مخصوص سرور برای طراحی وب توسعه پیدا کرده است و بزرگ‌ترین سایت‌های دنیا مانند یوتیوب، ویکی پدیا، فیسبوک و یاهو به این زبان کدنویسی شده‌اند. همچنین برنامه نویسی PHP پایه بسیاری از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس است. اما چگونه php یاد بگیریم؟ در این مطلب از وب سایت مکتب شریف قصد داریم نکاتی را برای آن دسته از افرادی که در ابتدای مسیر یادگیری php هستند، مطرح کنیم.

زبان برنامه‌نویسی PHP چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم به شما یک مرکز تخصصی در زمینه آموزش php پیشرفته رایگان را معرفی کنیم و پاسخ پرسش ” چگونه php یاد بگیریم؟ ” را بدهیم، قصد داریم شما را با ماهیت کلی این زبان برنامه‌نویسی آشنا کنیم. زبان برنامه نویسی PHP یکی از زبان‌های برنامه نویسی سمت سرور است که کاربرد اصلی آن، پیاده سازی وب سایت‌های دینامیکی یا پویا است. عبارت PHP در ابتدا مخفف Personal Home Page (صفحه خانگی شخصی) بود که بعدها با یک مخفف‌سازی به PHP: Hypertext Preprocessor تبدیل شد تا مفهوم جامع‌تری را در بگیرد.

این زبان برنامه نویسی در سال 1994 توسط راسموس لردورف و به صورت یک سری توابع کتابخانه‌ای با زبان C پیاده سازی شد. در فاصله کوتاهی نسخه دوم PHP نیز توسط لردورف ارائه گردید. البته تا آن زمان به زحمت می‌شد عنوان زبان برنامه نویسی را برای PHP استفاده کرد. اما نقطه عطف برای زبان پی اچ پی سال 1997 بود که در آن این زبان به صورت کامل متحول شد.

مطالعه بیشتر: PHP چیست؟

چرا باید زبان PHP را یاد بگیریم؟

چگونه php یاد بگیریم؟ یکی از پرسش‌های رایج از سوی برنامه‌نویسان و کدنویسان مبتدی است. به طور کلی در صورتی که می‌خواهید به عنوان یک توسعه‌دهنده سمت سرور یا Back-End Developer مشغول به کار شوید لازم است یک زبان برنامه‌نویسی سمت سرور را بشناسید و بدانید که چطور باید از آن در پروژه‌های عملی خود استفاده کنید.

دلایل یادگیری زبان برنامه‌نویسی php به شرح زیر هستند:

  • PHP زبانی نسبتا آسان برای یادگیری است. ساختار آن ساده و قابل فهم است و بهترین منابع برای یادگیری آن وجود دارد
  • زبان PHP یک زبان متن باز و رایگان است، به این معنی که می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از آن استفاده کنید. همچنین، جامعه بزرگی از توسعه‌دهندگان PHP در سراسر دنیا وجود دارد و به طور مداوم در حال ارتقا و بهبود این زبان هستند
  • با زبان برنامه نویسی PHP می‌تواند برای انواع سایت بزرگ و کوچک مانند سایت‌های فروشگاهی، شرکتی، برنامه‌های تحت وب و غیره را می‌توانید طراحی کنید. همچنین این زبان مناسب طراحی قالب و افزونه وردپرس است و می‌توانید سایت‌های وردپرس را توسعه دهید
  • زبان PHP از بسیاری از پایگاه‌های داده محبوب مانند MySQL، PostgreSQL و MongoDB پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای کتابخانه‌های قدرتمندی برای انجام وظایف مختلف مانند پردازش تصویر، پردازش فرم و تجزیه و تحلیل داده است
  • وجود فریم ورک‌های مختلف مانند Laravel، Symfony و CodeIgniter کدنویسی با PHP را آسان و لذت بخش‌تر کرده است
  • در حال حاضر بیش از 6.3 میلیون برنامه نویس و توسعه دهنده این زبان وجود دارد و توسط جامعه بزرگی از توسعه‌دهندگان و شرکت‌ها پشتیبانی می‌شود و در صورتی که با مشکل روبرو شوید به سرعت می‌توانید به جواب سوال خود برسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در بوت کمپ PHP مکتب شریف کلیک کنید.

پیش‌نیازها یادگیری زبان PHP

چگونه php یاد بگیریم؟ بعد از شناخت مقدماتی کامپیوتر و چگونگی کار با آن، آشنایی با ساختار و شبکه وب سایت‌ها، نخستین و در واقع مهم‌ترین پیش نیاز برای یادگیری این زبان است. زیرا شما به عنوان یک طراح سایت یا وب دولوپر باید شناخت کافی از زیرساخت سایت‌ها داشته باشید تا بتوانید به پروژه‌های خود را به شکل اصولی پیاده‌سازی کنید و در شرایط بروز مشکل خودتان بتوانید این مشکلات را رفع کنید.
سایر پیش نیازها به شرح زیر هستنند:

  • زبان HTML خروجی و در حقیقت نتیجه تمامی زبان‌های برنامه‌نویسی سمت سرور مانند پایتون و پی اچ پی است تا در مرورگر به کاربر نمایش داده شوند. به همین خاطر هم برای یادگیری php باید ابتدا درک خوبی از مباحث کلی زبان برنامه‌نویسی html داشته باشید.
  • بعد از آشنایی با HTML و تگ‌های آن، نوبت به یادگیری CSS می‌رسد. CSS مخفف عبارت Cascading Style Sheets است که به منظور فرم‌دهی صفحات وب و اجزای مختلف صفحات وب سایت مانند متن، تصویر و کادرها ساخته شده است.

سرفصل‌های یادگیری زبان PHP

چگونه php یاد بگیریم

در بسیاری از سایت‌ها و پلتفرم‌هایی با محوریت آموزش php رایگان چه سرفصل‌هایی به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود؟ یکی از سرفصل‌ها برای یادگیری زبان php، نصب و راه‌اندازی است. در این بخش از دوره آموزشی به علاقه‌مندان روش نصب و راه‌اندازی php و mysql و همینطور روند اجرای یک پروژه php آموزش داده خواهد شد. قدم بعدی شناخت موارد پایه و Syntax است. در ادامه این بخش برای اینکه بدانید چگونه می‌توانیم زبان php را یاد بگیریم قصد داریم سایر سرفصل‌های این زبان برنامه‌نویسی را به شما معرفی کنیم.

ساختارهای کنترلی و توابع

چگونه php یاد بگیریم؟ به طور کلی ساختارهای کنترلی به ما این قابلیت را می‌دهند تا بتوانیم تعیین کنیم که کدام بخش از کدهای ما بر اساس برخی شروط باید اجرا شوند. این سرفصل بسیار مهم و شناخت آن می‌تواند در خصوص ساخت اپ‌های وب پیشرفته به ما کمک فراوانی کند.

ما با توابع در دوران تحصیلی راهنمایی در درس ریاضی آشنا شدیم. حالا دقیقا با همان کاربرد در زبان PHP برای پیاده‌سازی وظیفه خاص و کم کردن تکرار کدها از توابع استفاده می‌کنیم. در این سرفصل آموزشی با روش تعریف توابع و چگونگی به کارگیری آن‌ها در زبان برنامه‌نویسی php آشنا خواهید شد. آشنایی با این توابع در یادگیری زبان برنامه‌نویسی html نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است.

چگونه با شناخت توابع کاربردی و آرایه‌های سوپرگلوبال زبان php را یاد بگیریم؟

بعد از آشنایی دقیق با توابع در زبان php شما توابع کاربردی آشنا خواهید شد که به صورت پیش فرض در زبان php قرار دارند. مبحث آموزشی بعدی مربوط به آرایه‌های سوپرگلوبال می‌شود. آرایه‌های سوپرگلوبال به عنوان متغیرهایی عمل می‌کنند که به ما اجزای برخی از روندهای خاص را می‌دهند. برای نمونه نحوه دریافت اطلاعات با استفاده از utl یا دریافت اطلاعات از طریق فرم‌ها و سایر موارد در طول دوره php به شما آموزش داده خواهد شد.

مطالب مرتبط: چرا یادگیری php مهم است؟

کوکی‌ها، سشن‌ها و ارتباط میان mysql با mysqli

به منظور ساخت یک وب سایت پیشرفته طبیعتا نیاز به محلی به منظور ذخیره کردن داده‌های مختلف داریم که اطلاعات کاربران تا اطلاعات محصولات از جمله این موارد هستند. اما چگونه با مطالعه این مباحث آموزشی و سپری کردن آن‌ها می‌توانیم php را یاد بگیریم؟ در این دوره‌ها روش برقراری ارتباط با دیتابیس با استفاده از کدهای php با mysqli به برنامه‌نویسان مبتدی آموزش داده خواهد شد. لازم به ذکر است که در آموزش php پروژه محور نیز رعایت نکات گفته شده از اهمیت فراوانی برخوردار است.

آموزش زبان php از مبتدی تا پیشرفته در مکتب شریف

در صورتی که به دنبال یک زبان برنامه نویسی کاربردی هستید، PHP یکی از بهترین زبان‌های برنامه نویسی با قدرت، عملکرد و سرعت بالا است که بازار کار خوب و درآمد بالایی دارد. بهترین سایت آموزش php در ایران، مجموعه مکتب شریف است. شما از طریق سایت ما و شرکت در بوت کمپ‌های آنلاین زبان php می‌توانید در برترین موقعیت‌های شغلی استخدام شوید.

آموزش برنامه نویسی با بوت کمپ های برنامه نویسی مکتب شریف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *