منوی دسته بندی

معرفی بهترین سایت آموزش آنلاین پایتون

آموزش آنلاین پایتون

پایتون از جمله محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی بوده که در عین سادگی، به شما این فرصت را می‌دهد تا به دنیای تکنولوژی ورود پیدا کنید. سایت مکتب شریف فرصتی را فراهم کرده تا شما بدون داشتن هیچ‌گونه پیش زمینه‌ای بتوانید در کلاس‌های آموزش آنلاین پایتون شرکت کنید و مطالب را به‌شکل اصولی از پایه تا پیشرفته فرا بگیرید. از جمله مزیت‌های یادگیری این زبان برنامه‌نویسی در سایت پایتون انلاین می‌‌توان به سادگی و خوانا بودن زبان پایتون، داشتن کتابخانه‌های گسترده، ایجاد آمادگی برای استخدام و کسب درآمد و شبکه‌سازی با اساتید اشاره کرد.

اهمیت آموزش آنلاین پایتون از سایت مکتب شریف

پایتون از جمله زبان‌های پرکاربرد برنامه‌نویسی بوده و آموزش آنلاین پایتون از مزیت‌هایی همچون ساده بودن، داشتن کتابخانه‌های متعدد، کاربردی بودن در حوزه‌های متفاوت، ایجاد فرصت‌های شغلی بسیار زیاد، استایل کدنویسی منحصربه‌فرد، پشتیبانی از پارادایم‌های برنامه‌نویسی متفاوت و سازگاری با انواع دیتابیس‌ها برخوردار است. زبان برنامه‌نویسی پایتون در زمینه‌های متفاوتی همچون هوش مصنوعی، تحلیل داده، برنامه‌نویسی شبکه و همچنین در زمینه وب‌سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پایتون در حیطه تحلیل داده به کتابخانه‌هایی همچون NumPy ،Pandas و Scikit-Learn دسترسی داشته و همین مسئله موجب محبوبیت آن میان انواع ابزارها شده است. از جمله محبوب‌ترین دوره‌ها برای آموزش زبان برنامه‌نویسی پایتون می‌‌توان به دوره جنگو اشاره کرد. در حیطه هوش مصنوعی شما می‌توانید پایتون را با کتابخانه‌‌هایی همچون TensorFlow و Keras آموزش ببینید.

بوت‌کمپ‌های آموزشی-استخدامی مکتب کاملا به صورت آنلاین، کارگاهی، تعاملی و پروژه‌محور برگزار می‌شود. فارغ‌التحصیلان این بوت‌کمپ‌ها پس از کسب مهارت‌های فنی و شغلی به تدریج وارد بازار کار خواهند شد. بنابراین آموزش پایتون به صورت آنلاین در بوت کمپ پایتون مکتب شریف، یکی از بهترین راه‌های یادگیری این زبان است.
مهم تر از آن اینکه برای حضور در این بوت‌کمپ‌ها الزامی به تحصیل در رشته‌های دانشگاهی مرتبط با کامپیوتر نیست، اما داشتن استعداد، پشتکار فراوان و همچنین آشنایی اولیه با مبانی مرتبط ضروری است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره پایتون مکتب شریف کلیک کنید.

سرفصل‌ های دوره آموزشی پایتون مقدماتی

شما آموزش آنلاین برنامه نویسی پایتون را در شش فصل به‌صورت جامع دریافت می‌کنید. در هر یک از این فصول، به یکی از قسمت‌های مهم برنامه‌نویسی پایتون پرداخته می‌شود.

  1. برنامه نویسی پایتون: این فصل در واقع به مبانی برنامه‌نویسی پایتون اختصاص دارد و شما در طول کار با آن با پایتون و کدنویسی آشنا خواهید شد.
  2.  حلقه‌های تکرار و تابع در پایتون: در این فصل، حلقه‌ها و توابع در پایتون مورد بررسی قرار می‌گیرد. این مباحث از جمله اصلی‌ترین اصول برنامه‌نویسی به‌شمار می‌روند و در نوشتن برنامه‌های پیچیده به شما کمک خواهد کرد.
  3. ساختارهای داده در پایتون: در این فصل شما با نحوه استفاده از ساختارهای داده‌ای همچون لیست‌ها، دیکشنری‌ها و تاپل‌ها در پایتون آشنا خواهید شد. این مهارت‌ها کمک زیادی به شما در زمینه مدیریت داده‌ها و ساخت برنامه‌های قدرتمند خواهند کرد.
  4. کتابخانه‌ها در پایتون: در این بخش شما نسبت‌به کتابخانه‌های متفاوت پایتون شناخت پیدا خواهید کرد و خواهید آموخت که چگونه از کتابخانه‌ها در زمینه پروژه‌ها استفاده کنید. کتابخانه‌ها در واقع ابزارهای آماده‌ای محسوب می‌شوند که در تسهیل‌سازی پروسه کدنویسی می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند.
  5. کار با فایل در پایتون: این فصل به آموزش نحوه کار با فایل‌ها در پایتون اختصاص دارد. شما در این فصل علاوه بر خواندن و نوشتن فایل‌ها، می‌توانید با مدیریت آن‌ها نیز آشنا شوید.
  6. پروژه پایان دوره: در این فصل شما تحت آموزش پروژه محور پایتون قرار می‌گیرید و باید یک پروژه عملی را به اجرا درآورید. در طی این پروژه همه مفاهیم فراگرفته شده در طول دوره را مرور خواهید کرد‌. در این فصل تمرین انلاین پایتون نقش مؤثری در تقویت مهارت‌های عملی شما خواهد داشت.

اگر به تازکی با این زبان برنامه نویسی آشنا شده‌اید بهتر است ابتدا مقاله پایتون چیست؟ را مطالعه کنید.

امکان ساخت چه برنامه هایی با پایتون وجود دارد؟

پایتون در واقع یک مدل زبان برنامه‌نویسی قدرتمند و انعطاف‌پذیر شناخته می‌شود که با وجود آن، امکان ایجاد برنامه‌های متنوعی وجود دارد. از جمله متداول‌ترین برنامه‌های آن می‌‌توان به برنامه‌های وب، برنامه‌های دسکتاپ، تحلیل داده‌ها و علم داده، خودکارسازی و اسکریپت‌نویسی، برنامه‌نویسی علمی و محاسباتی و بازی‌سازی اشاره داشت. با وجود کتابخانه‌هایی همچون Tkinter و PyQt، امکان ایجاد برنامه‌های گرافیکی و دسکتاپ وجود دارد.

از آنجایی که پایتون یک زبان برنامه‌نویسی ساده به‌همراه قابلیت‌های قدرتمند شناخته می‌شود، می‌‌توان به کمک آن، اسکریپت‌ها و برنامه‌های خودکارسازی را نوشت. همچنین در صورتی که به بازی‌های ساده و سرگرم‌کننده علاقمند هستید، می‌‌توانید به کمک آموزش آنلاین پایتون و به کمک کتابخانه‌های آن، به این کاربرد دست یابید. تمامی این موارد در کلاس آنلاین پایتون آموزش داده خواهد شد.

دوره آموزش پایتون نیاز به چه پیش نیازی دارد؟

شما برای شرکت در دوره آموزش پایتون نیازمند پیش‌نیاز خاصی نیستید؛ چراکه شما در طول دوره آموزشی این زبان از برنامه‌نویسی تحت آموزش مقدماتی تا پیشرفته قرار خواهید گرفت. این آموزش‌ها به این صورت بوده که شما ابتدا می‌بایست پایتون مقدماتی را بگذرانید و سپس نوبت به پایتون پیشرفته می‌رسد‌. دوره پیشرفته به‌عنوان مکمل دوره مقدماتی شناخته می‌شود و شما با گذراندن این دوره‌ها می‌‌توانید به تخصص در زمینه پایتون دست یابید.

آموزش آنلاین پایتون در سایت مکتب شریف برای چه افرادی کاربرد دارد؟

دوره آنلاین برنامه نویسی پایتون برای اشخاص و گروه‌های متعددی همچون برنامه‌‌نویسان مبتدی، دانشجویان و محققان علوم ریاضی و علوم داده، توسعه‌دهندگان وب، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های موبایل و تحلیل‌گران داده و یادگیری ماشین می‌تواند کاربرد داشته باشد. این زبان برنامه‌نویسی بسیار ساده و خوانا به‌نظر می‌رسد و گزینه مناسبی برای شروع یادگیری برنامه‌نویسی محسوب می‌شود.

در زبان برنامه‌نویسی پایتون کتابخانه‌های قدرتمند بسیاری همچون NumPy، Pandas و Matplotlib دیده می‌شود که شما به کمک آن‌ها می‌توانید داده‌ها را تحلیل کنید و محاسبات علمی را انجام دهید. این زبان این قابلیت را داشته که شما در سریع‌ترین زمان ممکن و با کم‌‌ترین میزان تلاش به نتایج ایده‌آل خود دست یابید. پایتون دارای فریمورک‌های همچون Django و Flask بوده و توسعه‌دهندگان وب به کمک آن می‌توانند وب‌سایت‌های پیچیده و برنامه‌های ویررا بسازند و توسعه دهند. دوره آنلاین پایتون برای تحلیل‌گران داده نیز کاربرد داشته و با وجود آموزش آنلاین پایتون امکان پیاده‌سازی و اجرای الگوریتم‌های پیچیده به‌راحتی برای افراد وجود خواهد داشت.

لازم به تکرار است که:

برای حضور در این بوت‌کمپ‌ها الزامی به تحصیل در رشته‌های دانشگاهی مرتبط با کامپیوتر نیست.

مزیت های آموزش آنلاین پایتون

در میان شیوه‌های متنوع یادگیری زبان برنامه‌نویسی با پایتون، دلایل بسیاری وجود داشته که شما را مجاب خواهد کرد تا تحت آموزش آنلاین پایتون قرار بگیرید. از جمله بزرگ‌ترین مزیت‌های این مدل آموزش می‌‌توان به کسب آمادگی برای استخدام و داشتن درآمد اشاره کرد. دیگر مزیت‌های مهم این دوره را می‌توان غیرحضوری بودن جلسات دانست که برای شما محدودیت مکانی ایجاد نمی‌کند. همچنین شما در طول این دوره آموزش‌ها را به‌شکل کامل دریافت می‌کنید و بدون داشتن هیچ پیش زمینه‌ای می‌‌توانید گام به گام تا سطح پیشرفته این زبان برنامه‌نویسی پیش بروید.

شما در کلاس آنلاین برنامه نویسی پایتون پروژه‌های کاربردی نیز دریافت خواهید کرد تا به‌صورت عملی آموزش‌ها را فرا بگیرید. شما در طول این دوره می‌‌توانید ارتباط موثری با اساتید حرفه‌ای و متخصص در این حوزه برقرار نمایید و به‌صورت علمی و عملی از تجارب این افراد استفاده کنید. از دیگر مزیت‌های آموزش آنلاین پایتون می‌‌توان به امکان شبکه‌سازی با اساتید و سایرین اشاره داشت. سایت انلاین پایتون فرصت خوبی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و دانش خود با یکدیگر در اختیار شما قرار داده است.

مطالب مرتبط: بررسی بازار کار و درآمد برنامه نویسی پایتون

فرصت های شغلی در پایتون

از جمله اصلی‌ترین علل محبوبیت پایتون می‌توان به وجود فرصت‌های شغلی فراوان آن اشاره کرد. نمونه‌هایی از این فرصت‌های شغلی شامل توسعه‌دهندگان وب، تحلیل‌گران داده، مهندسین هوش مصنوعی و مدیران سیستم می‌شود. شرکت در دوره آموزش آنلاین پایتون این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد که نسبت‌به اصول اولیه این زبان شناخت پیدا کنید و با مرور زمان موفق به تقویت مهارت‌های خود شوید. شما می‌توانید با یادگیری سریع مفاهیم پایه‌ای برنامه‌نویسی، نوشتن کدهای ساده را آغاز کنید. از دیگر فرصت‌های شغلی این رشته می‌‌توان به مهندس داده، دانشمند داده، مهندس یادگیری ماشین، توسعه‌دهنده DevOps، تحلیلگران امنیتی و توسعه‌دهنده بازی می‌شود.

مطالب مرتبط: مدت زمان یادگیری پایتون چقدر است؟

جمع بندی

پایتون در واقع یک زبان برنامه‌نویسی چندمنظوره محسوب می‌شود که در زمینه هوش مصنوعی، تحلیل داده، برنامه‌نویسی شبکه و همچنین در حوزه وب‌سایت به‌وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. آموزش آنلاین پایتون برای برنامه‌نویسان مبتدی، دانشجویان و محققان علوم ریاضی و علوم داده، توسعه‌دهندگان وب، تحلیلگران داده و یادگیری ماشین و حتی افراد عادی بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای می‌تواند بسیار مفید باشد. با یادگیری این زبان برنامه‌نویسی، فرصت‌های شغلی بسیاری پیش‌روی شما قرار خواهد گرفت.

مکتب شریف، برگزارکننده بهترین بوت‌کمپ های برنامه نویسی در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *